شبکه‌ی دیدگاه: نیروهای سرنگونی‌طلب متحد شوید didgah      

صفحه‌ی نخست‌

حقوق بشر

يادداشت هفته

 پيوندها 

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸



سايت ديدگاه


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:
فیس بوک Yahoo Google Twitter Delicious دنباله بالاترین

مريم رجوي
من بسيار نگران مي باشم

مريم رجوي

مصاحبه خانم مريم رجوي با مجله پرتغالي آتلانتيك

مجله آتلانتيك- پرتغال – اوت 2006 اورسورآز
ايران بزرگترين تهديد براي صلح در خاورميانه و جهان مي باشد, پروژه اتمي بخشي از استراتژي توسعه طلبانه رژيم ايران ا ست, دخالت خارجي نظامي و سياست مماشات هيچ نتيجه اي نخواهد داشت.
مريم رجوي رهبر مقاومت ايران اروپا را متهم به عدم شجاعت مي كند و خواهان برداشتن اسم جنبشش از ليست سازمان هاي تروريستي مي باشد. وي مي گويد كه وقت بيشتري را نبايد از دست داد.
سوال: آيا اين طبيعي است كه در كشور اسلامي, جنبش اپوزيسيون آن توسط يك زن هدايت مي شود؟
پاسخ : بله. اين يك رژيم بنيادگرايي است كه تروريسم را صادر ميكند ولي در هسته مركزي فلسفه آن, ضديت با زن نهفته است. فشار اصلي در جامعه ايران بر زنان وارد مي شود و لذا طبيعي است كه جنبش آنتي تز آن يعني جنبش ما, به زنان به عنوان انسان مي نگرد.
سوال: پس قبول نداريد كه اسلام در اصل ضد زن است؟
پاسخ: مطلقا قبول ندارم. اين چيزي است كه آخوندها مي خواهند نشان بدهند. ولي حقيقت اين است كه اسلام يك ديني است كه به دمكراسي, برابري و رهايي معتقد است. اسلام پاسخي است به تمامي انسان ها و همه زيبايي هاي زندگي كه كاملا مخالف نگرش بنيادگرايان مي باشد.
سوا : آيا سازمان مجاهدين خلق ايران كه بخشي از شوراي ملي مقاومت ايران است و نيروي اصلي مقاومت عليه رژيم ايران در ليست سازمان هاي تروريستي در امريكا و اروپا گنجانده شده بود؟
پاسخ: امروز كاملا مشخص شده است كه برچسب تروريستي كه به مجاهدين زده شد به خاطر سياست مماشات با رژيم ملايان بوده است. دولت كلينتون به دنبال درخواست دولت خاتمي مجاهدين خلق را تروريست ناميد. اين اولين درخواست آخوندها براي از سرگيري هرگونه رابطه بوده است. همچنين سفير وقت اسپانيا در ايران در سال2002 در دوراني كه اسپانيا رياست دوره اي اتحاديه اروپا را بر عهده داشت, درخواست رژيم ملايان را پذيرفت و اتحاديه اروپا مجاهدين خلق را در ليست تروريستي قرار داد. در فوريه امسال, وزير خارجه وقت انگلستان, گفت كه اين به دنبال درخواست رژيم ايران بود كه مجاهدين در ليست تروريستي گنجانده شدند.
مجاهدين به دادگاه عدالت اروپايي شكايت كردند و در اين دادگاه, اتحاديه اروپا هيچ مدرك و سندي را براي موجه جلوه دادن اين برچسب ارائه نكردند. قضات دادگاه از فقدان توضيحات وكلاي اتحاديه اروپا متعجب شده بودند.
سوال: پس فعاليت هاي مجاهدين خلق در سال هاي اخير بر عليه رژيم ايران چه بوده است؟
پاسخ: مجاهدين يك نيروي اسلامي است كه عميقا معتقد به دمكراسي و آزادي مي باشد. آنها عليه ديكتاتوري شاه جنگيدند و بعد از روي كار آمدن خميني, تمام تلاش خود را كردند تا به عنوان يك نيروي سياسي كار كنند. بيش از دو سال با مشكلات زيادي مبارزه سياسي كردند عليرغم اينكه بسياري از اعضا و هواداران آنان را به قتل رساندند و هزاران تن از آنان به زندان افتادند. جرم آنها فقط اين بود كه نشريات مجاهدين را توزيع مي كردند.
سوال : آيا اين در دوران رژيم خميني بود ..؟
پاسخ: بله. در 30خرداد 1360 مجاهدين يك تظاهرات عظيم نيم ميليوني در تهران بر عليه سركوب و نقض آزادي ها ترتيب دادند. در اين روز خميني دستور آتش گشودن به تظاهركنندگان را داد. بسياري كشته شدند و هزاران نفر دستگير شدند. از روز بعد روزنامه هاي دولتي عكسهاي جوانان و نوجواناني را چاپ كرد كه اعدام شده بودند و از خانواده هاي آنان مي خواست كه آنان را شناسايي كرده و اجسادشان را تحويل بگيرند. اين شروع سركوب كامل مجاهدين و مردم ايران بود. بيش از 120هزار تن از اعضا و سمپاتيزانهاي جنبش مقاومت ايران اعدام شده اند. براي دفاع از آزادي و دمكراسي, مجاهدين مجبور شدند كه به مبارزه و مقابله با ملايان بروند.
در سال 1987 ارتش آزادي بخش ايران در كنار مرز ايران تاسيس گرديد كه بسياري از جوانان تحصيل كرده جامعه ايران به آن پيوستند. اگر آنها در ايران مانده بودند, اعدام مي شدند.
بزرگترين تهديد براي عراق, بنيادگرايي اسلامي است كه از مرز هاي شرقي آن و رژيم ايران مي آيد. در عراق 60درصد مردم شيعه هستند. حضور يك جنبش ايراني ضد بنيادگرا مثل مجاهدين در عراق بيشترين نگراني براي رژيم ايران مي باشد. اين چيزي است كه در سه سال گذشته مشاهده شده و امريكاييان هم به عينه ديده اند. در عراق پنج ميليون و دويست هزار نفر بيانيه اي را امضا كردند كه ميگفت حضور مجاهدين در عراق يك مانعي عليه توسعه طلبي بنيادگرايي مي باشد.
سوال: شرايط زندگي در ايران در حال حاضر به چه صورت است؟
پاسخ: مردم ايران در سركوب زندگي مي كنند, در يك محيط سركوبگرانه با اعدام هاي خياباني, فقر, اعتياد و نارضايتي عمومي. در سال گذشته 1400 اعتراض اجتماعي عليه دولت بوده است....
سوال: چرا چنين تصويري وجود دارد كه مردم ايران داشتن تسليحات اتمي را مشروع مي دانند؟
پاسخ: اين به دنبال تمايل و فعاليت هاي رژيم مي باشد كه اينطوري لابي مي كنند تا چنين تصويري را وانمود بكنند. اين دجاليت و دروغ يكي از تاكتيكهايي است كه رژيم بيشترين تجربه را در آن دارد و متاسفانه آنها توانسته اند كه دولت هاي ديگر را فريب بدهند. در يك نظرسنجي براي رژيم, اكثر مردم ايران مخالف اتمي شدن ايران بودند. كشوري كه داراي نفت و گاز مي باشد چه دليلي وجود دارد كه اين همه خرج انرژي هسته اي بشود؟ با اينكه ايران يك كشور ثروتمندي است, حدود هشتاد درصد جمعيت زير خط فقر زندگي مي كنند. اين يك تراژدي واقعي است.
سوال: جنبش شما از اولين ها بود كه در صحنه بين المللي رژيم ايران را متهم به داشتن يك برنامه تسليحاتي اتمي كرده بود. آيا به نظر شما چرا رژيم خواهان دست يابي به تسليحات هسته اي است؟
پاسخ: ملايان با تسليحات اتمي مي خواهند جامعه بين المللي را تهديد كنند و اينطوري بقاي خودشان را حفظ بكنند. اين رژيمي است كه براي بقاي خويش نياز به سركوب مردم دارد و رژيم تنها مي تواند اين سركوب داخلي را در صورتي ادامه بدهد كه توسعه پيدا بكند. اين گسترش و توسعه طلبي, يك بخشي از استراتژي بقاي اين رژيم است. براي همين هم آنها به عراق رو آورده اند. خامنه اي, ولي فقيه اين رژيم گفته است كه هدفش رهبري يك ميليارد مسلمان است. داشتن تسليحات اتمي يك قدم براي رسيدن به اين هدف مي باشد. خامنه اي با روي كار آوردن احمدي نژاد, چون وي به طور واقعي كه انتخاب نشد, ميخواست سركوب داخلي را افزايش بدهد و به جامعه بين المللي هم اعلام جنگ بكند.
سوال: با رژيم ايران بايد به چه صورت مقابله كرد؟
پاسخ: بزرگترين اشتباه دادن وقت به رژيم ملايان بوده است. بايد يك سياست قاطع اتخاذ كرد يعني كنار گذاشتن تمامي سياستهاي مماشات گرايانه و اتخاذ تحريم هاي سياسي, ديپلماتيك, تكنولوژي و اقتصادي و خارج ساختن مقاومت از ليست سازمان هاي تروريستي.
با قرار داشتن در اين ليست, ملايان قادر بودند كه مردم را بيشتر سركوب بكنند و راه براي اعدام اعضاي مقاومت ايران هموارتر بوده است چون آخوندها مي توانستند ادعا بكنند كه مشغول مبارزه عليه كساني هستند كه در ليست تروريستي مي باشند.
سوال: ولي خارج ساختن جنبش شما از ليست تروريستي چه تاثيري روي رژيم دارد؟
پاسخ: خارج كردن از ليست يك علامت بزرگي به مردم ايران است كه غرب در طرف رژيم نيست و خواهان كمك كردن به مردم ايران مي باشد.
سالها ملايان در روابطشان با دولت هاي اروپايي دو درخواست داشته اند: نگه داشتن نيروي مقاومت اصلي در ليست تروريستي و فشار گذاشتن حداكثر بر اين جنبش.
سوال: يك زماني درباره رفسنجاني مي گفتند كه خواهان اصلاحات مي باشد؟
پاسخ: در دوران حكومت رفسنجاني مقاومت گفت كه افعي كبوتر نمي زايد. آخوندها هرگز اصلاح طلب نخواهند شد و اگر چنين روزي فرا برسد, اين رژيم از درون فرو خواهد پاشيد. ايده رفرم فقط يك سراب بود و متاسفانه دولتهاي اروپايي و همچنين امريكايي فريب آنرا خوردند. زمان خيلي ارزشنمدي هدر رفت الان هم وقت زيادي باقي نمانده است.
سوال: چه مقدار زمان باقي مانده است؟
پاسخ: اگر يك قدم جدي برداشته نشود, در پايان سال رژيم توانايي ساختن يك بمب اتمي را پيدا خواهد كرد. من بسيار بدبين هستم كه مباداكشورهايي مثل روسيه و چني به خاطر مسائل اقتصادي اين سياست را با رژيم ادامه بدهند. نتيجه سياست مماشات همين روي كار آمدن احمدي نژاد و اعلان جنگ به جامعه بين المللي و نزديك تر شدن رژيم به توانايي هسته اي و جلوگيري از فعاليت هاي مقاومت بوده است.
سوال: اگر امريكا يا اسراييل تصميم به حمله نظامي عليه تاسيسات اتمي بگيرند چي؟
پاسخ: جنگ و حملات خارجي يك راه حل نمي باشد و به جايي نخواهد رسيد. راه حل بايد يك راه حل ايراني باشد. در صورت چنين حمله اي رژيم يك بهانه اي خواهد داشت تا در جبهه بين المللي بنيادگرايي خويش را گسترش بدهد چون در جامعه بين المللي بسياري از مردم مخالف هر گونه جنگي هستند.
سوال: خوب درباره راه حل سوم. چه نوع ايراني را شما مي خواهيد؟
پاسخ: يك ايران دمكراتيك كه آزادي رشد بكند. تنها درمان براي مسائل بغرنج جامعه ما يك دمكراسي واقعي مي باشد. بعد از حداكثر 6ماه ما انتخابات آزاد را برگزار خواهيم كرد.
سوال: آيا شما خواهان برقراري قانون شريعه هستيد؟
پاسخ: خير. خير. ما معتقديم كه تنها قوانيني بايد اجرا شوند كه توسط نمايندگان واقعي مردم ايران در پارلمان تصويب گردد. اين روح واقعي اسلام مي باشد. ما معتقد به جدايي دين از دولت, برابري كامل زن و مرد و آزادي تمامي اقليتهاي مذهبي و قومي ميباشيم. اين حق مردم ايران است كه يك كشوري داشته باشند كه با كشورهاي ديگر در صلح زندگي بكند.
سوال: درباره كشورهاي همسايه و مشكل اصلي منطقه يعني فلسطين و اسراييل نظر شما چيست؟
پاسخ: مقاومت ما اولين جنبش سياسي بود كه به آنها به خاطر قرارداد صلح در اسلو تبريك گفت. ما خواهان صلح دائم در منطقه هستيم چون تنها طرفي كه خواهان بحران و مخالف صلح است, رژيم ملايان مي باشد. ادامه حيات اين رژيم به بي ثباتي منطقه بستگي دارد.
يك روز چرچيل درباره چمبرلين در سال 1938 گفت كه او فكر مي كرد مي تواند بين بي آبرويي و جنگ يكي را انتخاب كند ولي او بي آبرويي را انتخاب كرد ولي كماكان جنگ را خواهد داشت.
باعث تاسف است اگر تاريخ دوباره تكرار شود چون نهايتا اين سياست اروپاييان به جنگ منتهي خواهد شد. اين خيلي دردناك است كه چنين مسيري طي مي شود و من بسيار نگران مي باشم. اگر وقت بيشتري را از دست بدهيم ما يك جنگ يعني يك جنگ بين المللي را خواهيم داشت شايد يك جنگ جهاني سوم.
سوال: آيا شما نمي ترسيد كه جنبش شما وجه المصالحه به منظور جلوگيري از يك جنگ با ايران قرار بگيرد؟
پاسخ: اين اولين بار است كه يك ديكتاتوري توانسته قوانين خود را به خارج از مرز هاي خويش تحميل مي كند و كشورهاي ديگر را به منظور تمايلات خويش به گروگان بگيرد. تا بحال آنها هر چه خواسته اند به دست آورده اند ولي نتوانسته اند كه مقاومت را نابود كنند چون پايگاه مردمي اين مقاومت, قوي مي باشد. آنها مقاومت را در ليست تروريستي گذاشتند, پايگاه هاي آنرا در مرز بمباران كردند, تمامي دولت ها محدوديت هاي بسياري براي مقاومت اعمال كردند, پس چه كار بيشتري مانده است كه بكنند؟
بيوگرافي: مريم رجوي در سال 1953 متولد شده است. وي فارغ التحصيل رشته مهندسي متالوژي از دانشگاه تهران مي باشد و در جنبش عليه حكومت شاه فعال بوده است, رژيمي كه يكي از خواهرانش را به قتل رساند.
بعد از انقلاب سال 1979 و سرنگوني شاه, مريم رجوي به سازمان مجاهدين خلق پيوست كه وارد مبارزه عليه رژيم خميني شده بود و يكي ديگر از خواهرانش را دراين رژيم زير شكنجه از دست داد. وي در تظاهرات بزرگ 20 ژوئن 1981 ( 30 خرداد 60)عليه دولت بنيادگراي حاكم شركت كرد و در سال 1982 به فرانسه رفت و هفت سال بعد به رهبري مجاهدين خلق رسيد. در سال 1993 از سوي شوراي ملي مقاومت به عنوان پرزيدنت آينده ايران براي دوران انتقال انتخاب گرديد.




منبع: ۲۶ شهريور، ۱۳۸۵- همبستگی ملی




نسخه‌ی چاپی  
ارسال اين مطلب به دوستان

در آرشيو سايت ديدگاه:
مطالب ديگر از
مريم رجوي:



[تاریخ ارسال: 25 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: بدری]  [  ]  
من فقط می خواهم یک نظری از گروه سربداران را در اینجا بیاورم. این نظرشان خیلی منطقی است و در باره وضع زن و اسلام و مجاهدین است.این نظر در سایت حقیقت است و در یک قسمت می کوید(....در سازمان مجاهدين نيز با وجود شركت گسترده زنان در امور سياست و در ساختار سازماني، حجاب و ديگر سنن همين نقش را بازي ميكنند. حجاب و پوشش گل و گشاد زنان بخش مهمي از ايدئولوژي اين سازمان را تشكيل ميدهد و در كل بهمان دلايل فوق. حجاب، عبادت، جدا نشستن زنان و مردان در سالنهاي جمعي، “حلال” كردن رهبر زن و مردشان در شرايطي كه مجبور بودند كار مشترك دو بدو كنند. اينها همه و همه در خدمت به حفظ مناسبات پدرسالاري در شرايطي است كه مصلحتهاي گوناگون سياسي اين جريان را وادار ميكند كه به زنان اتكا گسترده كند، و براي كشيدن نيروي زنان در جامعه سرمايه گذاري كند. چادر به سر كردن زنان مجاهد يك امري ظاهري يا غير مهم نيست. اين سمبل حاكميت ايدئولوژي پدرسالاري در سازمان مجاهدين است. و اگر كليه اعضا اين سازمان نيز زن بودند در اين مسئله ذره اي تفاوت نميكرد. اتفاقا زنان حامي پدرسالاري بهتر ميتوانند اين مناسبات اجتماعي را در جامعه تقويت كنند. چرا كه عده اي زن اين زنجير را بدست و پاي زنان جامعه ميبندند و بعد به زنان القاء ميكنند كه اين زنجير نيست بلكه سرچشمه “رهائي ” است. تبديل كردن زنان به مجريان ايدئولوژي پدرسالاري براي اين ايدئولوژي آبرو ميخرد و بطرز پيچيده تري ايدئولوژي “اطاعت” را تقويت ميكند. اين ديگر اوج اطاعت برده وار استكه يك نفر خودش آگاهانه زنجيرهاي تبعيت را به گردن بياويزد. مجاهدين براي تخفيف اين تناقض ميگويند حجابي كه بر سر زنان مجاهد است، انتخاب شخصي هر زن مجاهد است! خير! حجاب، اين سمبل بردگي زن، بخشي از هويت ايدئولوژيك مجاهدين است. قرآن شالوده نگرش مجاهدين به جهان و برنامه سياسي و اجتماعي آنان است. و قرآن يك اثر تئوريكي است كه مناسبات اجتماعي مربوط به يك جامعه مشخص را تدوين كرده، به نظم كشيده و رسميت داده است. اين رشته مناسبات اجتماعي تبيين شده در قرآن مربوط به جوامع مبتني بر مالكيت خصوصي و پدرسالار ما قبل سرمايه داري است. از طريق اين كتاب، جامعه پاترياركال هزار و چهارصد سال پيش، “جايگاه زن” در جامعه را تعريف كرده و حصاري را در مورد اينكه زن چه ميتواند بكند و چه نميتواند، كشيده است. در مورد مالكيت خصوصي و زنان قرآن آنچنان صريح است و چنان چارچوبه هاي محكمي را گذارده كه بهيچوجه رفرم پذير نيست. و براي اصلاح آن تنها بايد آنرا به موزه عهد عتيق سپرد.
مبارزه عليه طبقات ارتجاعي حاكم جدا از مبارزه عليه ارزشها و سنن آنان نيست. مبارزه زنان در پاره كردن كليه زنجيرهاي سنت نقش تعيين كننده اي در بيداري همه محرومان جامعه بازي ميكند. مبارزه عليه حجاب اجباري بطور قطع مقام مهمي را در كل اين مبارزه دارد. جان زنان از اينهمه ستم به لب رسيده است. و خشم آنان چون گدازه هاي آتشفشان ميتواند نظام منفور جمهوري اسلامي را بسوزاند و خاكستر كند و راه را براي ايجاد جامعه اي نوين بگشايد) خوب است خانم مریم رجوی به اینها مقداری توجه بکنند.



زنجيرها را بگسليد

و خشم زنان را همچون نيروئي سهمگين

براي انقلاب دموكراتيك نوين و سوسياليستي

رها سازيد
  

[تاریخ ارسال: 25 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: سیاوش غلامرضائی]  [  ]  
روی این صحبت خانم رجوی تا حالا پنجاه وهفت نظر داده شده است و هر نظر دهنده آمده ثابت کند که نظر خانم رجوی با اسلام مطابق نیست ولی هیچ نظر دهنده دقت نکرده است که روی حرفهای خانم رجوی با امثال نظر دهندگان نیست.نظر دهندگان بیشتر آنها روشنفکرهای چپ هستند و چند تا روشنفکر مسلمان که دفاع کرده انددر حالیکه روی صحبتها با این افراد نمی باشد و سالهاست که مجاهدین با دو جنبه سر وکارشان است. توده های با ایمان که هر اتفاقی بیفتد اعتقادشان این هست که اسلام از همه بهتر است و سرمایه گذاری رهبران مجاهدین هم روی این جماعت می باشد و به همین علتها است که سنگ اسلام را می کوبند وسالهاست که در سازمان خودشان این نوع اسلام هم تبلیغ می کنند و با هر نوع گرایش که نظری جز نظر رهبریت باشد مقابله می کنند.جنبه دومش دیپلماتیک است و در همین جلسات و روزنامه ها هست که دو طرف زبان خودشان را خوب می دانند و این می گوید اسلام ایا دموکراتیک است و ان یکی می گوید بله حتما هست و هر د وطرف می روند دنبال کار خودشان.رهبران مجاهدین اساسا علاقه ای ندارند که مثلا از امکاناتشان یک اسلام مترقی را معرفی کنند انها اعتقادشان این هست که اسلام وجود دارد و بیدار هم شده به همین دلیل هم باید به عنوان یک وسیله برای انگیزشها استفاده بشود به همین علت بحث کاربران در مورد حرف خانم رجوی یک بحث علمی است ولی خانم رجوی دارد کار سیاستش را جلو می برد و گرنه هم او و هم اقای رجوی حتما می دانند که یک پیغمبر با چهل تا زن و امام اول با هجده تا زن سئوال ایجاد می کند که ایا امام و پیغمبر نباید متوجه شود که زن با مرغ متفاوت می باشد به همین علت فکر رهبریت مجاهدین تا تکلیف نهائی هیچ نوع تغییری را نمی پذیرد و حرف انها برای خودشان حجت می باشد.   

[تاریخ ارسال: 25 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: الف - مهدویان]  [  ]  
برای اطلاع و نقش و ارزش زن در شیعه توجه را به تعداد زنان دومین و سومین امام نیز جلب می شود. کمترین تعداد زنان امام دوم شیعه را ده نفر نوشته اندکه عده ای نامشان اینهاست.حفصه دختر عبدالرحمن بن ابی بکر / خوله دختر منظوربن زیاد فزاری/ ام اسحاق دختر طلحه بن عبید الله تیمی / ام بشر دختر ابومسعود عقبه بن عمر انصاری خزرجی/ جعده دختر اشعث بن قیس کندی/ ام کلثوم دختر فضل بن عباس بن عبدالمطلب / زینب دختر شبیع بن عبدالله / ام رباب دختر امری القیس بن عدی /امام کنیزهایی نیز داشته است، همانند مادر قاسم بن الحسن که نفیله یا رمله نامیده می‌شده است .در مجموع تعداد دقیق همسران امام روشن نیست.در هر حال کمترین تعداد ده نفر بوده است.نام شش نفر از زنان امام حسین هم نوشته شده است که بر اساس نام فرزندانشان که کربلا رفته اند مشخص شده.شهربانو/لیلادختر ابی مره/قضاعیه/رباب/ام اسحاق/و... اینطور سه امام اول شیعه مجموعا 34 عیال داشته اند و هیچ طور نمی شود در عصر کنونی این پلی گامی را به انقلاب و آزادی مربوط کرد.   

[تاریخ ارسال: 25 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: مهراب اکرامی]  [  ]  
صحنه ای که آقای ابراهیم در باره ورودپیغمبر و دوازده امام با 250 نفر زن و بچه بر اساس واقعیت ترسیم کرده اند واقعا عالی و گویاست. من اگر نقاش بودم این تابلو را می کشیدم و در موزه می گذاشتم تا تماشا کنندگان حقیقت پیغمبر اسلام و 12 امام انقلابی شیعه را تماشا کنند و خوب بدانند معنای احترام به زن در شیعه چیست؟واقعا برویم و روی این مساله فکر کنیم و بیشتر از این خودمان و دیگران را گول نزنیم؟اینها خیالاتی است که در بین انسانهای اندیشمند دوره اش سر آمده و فقط در کوره دهات می شود انها را تبلیغ کرد.   

[تاریخ ارسال: 25 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: فرح بهیار]  [  ]  
درود بر این همه آگاهی.تنها بگویم خورشید حقیقت راهیچ ابری نمی پوشاند و مهر تابان آگاهی امکان این را نمی دهد که با شعر و شعار هر کس هر حرفی را که می خواهد بزند.اگاهی توانائی است و زن ایرانی این بار با این توانائی به سوی آزادی میرود.   

[تاریخ ارسال: 25 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: n.rahimi]  [  ]  
ايه ۷۲سوره نحل در قران مسلمانان ميگويد: هدف خداوند از خلق زنان اين بوده است که مردان با انها مقاربت کنند و از انها لذت بگيرند!: همچنين در ايه ۲۲۳ سوره بقره قر ان در باره زنان ميگويد: زنها کشتزارهای شما هستند پس کشتزار های خودرا به هر گونه ای که ميل دارد در اختيار بگيريد.:.خواری شماری زن در اسلام داغ ننگی است که بر پيشانی اين دين زده شده است. همچنين در قران تعداد زوجات. بردگی. طلاق. اسارت زن و تحجر زندگی فردی و اجتماعی را برای بشر جاوددانی ميسازد. مطالب غيرمنطقی و نا معقو لانه قران درباره افرينش جهان انسان را به شگفتی می اندازد. قران مملو از خرافات و مو هومات است. ما بايد بدانيم که اصول و موازين بی پايه ای که در قران امده وما برای انها حرمت وتقدس قائل هستيم برای پيشرفت اخلاقی ما زيان اور هستند. زمانی که ما اصول مذهبی را با چشم بسته پذيرش و به انها عمل کنيم گذشته .بايد تمام متون کتابهای مقدس را با روش های علمی به دقت مورد بررسی و تجزيه و تحليل قرار بگيرند. تمام افرادی که به بنياد دين. مذهب. فرقه و جبش های دينی دست زده اند در نهاد شارلاتان وشياد بوده اند.   

[تاریخ ارسال: 25 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: ابراهیم]  [  ]  
نظرات خیلی جالب هستند و به این همه حساسیت باید تبریک گفت . مجموع اطلاعات این نظرها را کنار هم بگذاریم بسیار جالب می شود. می شود فرض نمود که پیغمبر اسلام و دوازده امام شیعه همراه با زنها و فرزندانشان وارد جلسه سخنرانی خانم رجوی می شدند. فکر می کنم مجموعا پیغمبر و امامان با حدود صد زن و 150 دختر و پسر وارد می شدند!آیا با این صحنه باز هم خانم رجوی می گفتند که اینها سمبل آزادی زن هستند. آیا می شد گفت که اینها انقلابی با تعریف مجاهدین زن طلاق داده و شوهر طلاق داده هستند.راستی بهتر نیست این قضایا را وارد سیاست نکنیم و انقدر سیاست و سازمان مبارزاتی را مذهبی نکنیم که نتوانیم مشکلاتش را حل کنیم. ایا بهتر نیست مذهب خودمان را داشته باشیم ولی در مبارزه راه دانش و منطق انقلابی و تجربه را برویم.   

[تاریخ ارسال: 24 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: حمیده - ه]  [  ]  
اسلام ما زنها رو بیچاره کرده.من نمی دونم از کدام اسلام و ازادی دارید صحبت می کنید.این آسونه که برید تحقیقش رو بکنید. یک قلم
در حال حاضر ۱۵۰ میلیون زن در سراسر جهان طبق آمار رسمی ختنه اسلامی شده اند.اینها را کی ختنه می کنه؟ اسلام ختنه می کنه یعنی با شکلی وحشی کلیتوریسشون رو میبرند تا عفت و عصمت حفظ بشه. تعداد این زنا، هر ساله دو میلیون نفر افزایش داره. یعنی سالی دو میلیون زن ناقص می شن و خیلیا می میرن. اینها همه به اسلام ربط دارد.روزنامه ها در این باره نوشته اند:ختنه ی زنان غالبا در دوران کودکی و در سنین ۴ تا ۱۲ سالگی انجامی گیرد. در کشورهای اتیوپی، اریتره و گامبیا ۹۰ درصد از زنان به اشکال مختلف ختنه شده اند. ختنه ها عموماً بدون رعایت مسائل بهداشتی و داروهای بی حس کننده انجام می گیرند و عواقب منفی جسمی و روحی آن تا آخر عمر گریبانگیر زنان باقی خواهد ماند.وقتی می گوئیم اسلام به واقعیت بزرگ اسلام در تمام دنیا توجه بکنیم و نه اسلام کوچکهای خودمان و مثال آزادی در آن.
  

[تاریخ ارسال: 24 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: س - آشوری]  [  ]  
در رابطه با اسلام باید ببینیم کی در دنیا چکاره است. هندوها را نگاه کنید مملکتشان هند است و بعضی کشورهای دیگر و وضعشان خوب است.پیروان بودا در چین و ژاپن اند که هر دو وضعشان عالی و از قدرتهای جهانی هستند. وضع مسیحیان مشخص است.آقای دنیا هستند. تنها ما مسلمانها هستیم که در نکبت و فلاکت دست و پا می زنیم وهرچه جنگ و بدبختی و عقب ماندگی است مال ماست. افغانستان و پاکستان وسوریه و عربستان و عراق و ایران و فلسطین و شیخ نشینهارا نگاه کنید. کشورهای اسلامی را نگاه کنید همه غرق در خون و نکبت و عقب ماندگی اند. زنهایشان بدبخترین و مردهایشان عقب مانده ترین اند. اینها را باید خانم رجوی ببینند.عامل استعمار به عنوان عنصر خارجی و اسلام به عنوان عنصر فکری داخلی مسلمانها را به نکبت کشانده اند. چرا نمی بینید اینها را؟چرا نمی بینید که قرنهاست اسلام دارد ارتجاعی ترین اندیشه را دائم در جان ملتهای مسلمانش می دمد و ما هی اسلام اسلام می کنیم. کدام اسلام؟وضعیت ایران فرق دارد. ایران مقاومت کرد ولی متاسفانه شیعه گری از درون نفوذ کرد و ملت ما را بیچاره کرد و چون شیعه گری خودی است جرئت نمی کنیم انتقادش را بکنیم.ایران اگر در دام وحشتناک اسلام نیفتاده بود و چهارده قرن این مملکت را شیعه گری مسمومش نکرده بود الان وضعش بهتر از این بود و شاید مردم ایران با ذهنی که این همه مسموم نشده بود الان راه ترقی خودشان را رفته بودند و اینقدر درنکبت غرق نبودیم.بس کنیم از بی پایهحرف زدن و شعارهای کشکی دادن. اسلام و خصوصا تشیع را با هیچ نوع دمکراسی نمی توان قاطی کرد و بدترین نوع نکبت را شیعه بر سر زنها ریخته است و اسیر و ذلیلشان کرده است.الان زنهای سنی صد بار از زنهای شیعه در کشورهایاروپائیبه آزادی بیشتر نزدیکند تا زنهای شیعه. شیعه انقدر ارتجاعی است که زن شیعه بعد از بیست و چند سال زندگی در غرب هنوز روسری اش را دو دستی چسبیده و با تمام نقاط مثبت و مترقی فرهنگ اروپائی غریبه است وباصطلاح امده است که برکات شیعه را به غرب هم هدیه کند واقعا مضک نیست.   

[تاریخ ارسال: 24 Sep 2006]  [ارسال‌کننده:  آرش نیکپندار]  [ nikpendar@mail.guru.com ]  
نکات جالب توجهی در نطرات کار بران در مورد نگاه اسلام و رفتار پیامبر و امام وجود دارد که به خانم رجوی یاد آوری کرده اند اما به گمان من ایراد بزرگ به مریم رجوی در نقشی به عنوان رئیس جمهور آینده برایش خودش قائل است و مدعی طرافداری جدایی دین از دولت این است که ایشان به تبلیغات دینی در سخنرانیها و مصاحبه ها می پردازد و تا بحال چند بار از ین که مجاهدین بدیل ایذئولوژیگ رژیم هستند نیز سخن گفته است که این خطای بزرگی است. ریشه این انحرافات در آن خود محور بینی است که نوعی اراده گرایی بسیار خشن و غیر قابل انعطاف را جای سازماندهی مبارزات مردم کرد که در بعضی از سخنرانیهای مسعود رجوی در قالب جمله«جنگ جنگ بین دو اسلام است» توان دید. وقتی جنگ مردم با رژیم سرکوبگر مذهبی اینطوری تبین شود معلوم است که در این بینش بقیه باید گوش به فرمان و مقلد رهبری این یکی اسلام باشندو در این بینش ائتلاف سیاسی معنی نمی تواند داشته باشد و به خاطر همین هم شورای ملی مقاومت که در آغاز تشکیلش امیدهای بسیاری برانگیخته بود رفته رفته از محتوی خالی شد و با انقلاب ایذئولوژبک طناب داری بگردنش انداخته شد که شعار ایران - رجوی رجوی - ایران نماد آن بود. رهبری مجاهدین هرچقدر دیرتر تن به بازنگری گذشته و انتقاد از خود بدهند بیشتر خواهند باخت . این عالیجنابان باید دریابند که مبارزه برای ایدئولوژی رهبر مجاهدین (که پوششی برای خودپرستی و خود محور بینی رهبری مجاهدین است) هیچ جاذبه یی برای مردم ندارد و گروههای مختلف مردمی که به اسلام باور دارند اسلامی به با برداشت خودشان را دارند و آن بخش از تودهای نا آگاه و عفب مانده به لحاظ رشد فرهنگی و فکری که هنوز دنبال مرجع تقلیدی برای اسلام خود هستند آن را در بین آخوندها جستجو خواهند کرد. بنابر این مریم رجوی و رهبران مجاهدین تا شهامت اخلاقی انتقاد از خود را پیدا نکنند هم چنان در این تناقض گوئیها گرفتار خواهند ماند هم چنان به جای تکیه بر مردم و تلاش برای جلب حمایت هرچه گسترده تر آنان و افکار عمومی چشم به حمایت قدرتهای خارجی خواهند دوخت و در این دایره باطل پوست اعضا و هواداران به خاطر توهمات و جاه طلبیها و خود محور بینهای رهبران کنده خواهد شد.   

[تاریخ ارسال: 24 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: مهراب اکرامی]  [  ]  
تمام خوبیها و محسنات مجاهدین و فرهنگ آنها از فرهنگ و تمدن ایرانی است و تمام عیبهای فکری و فرهنگی آنها ناشی از اسلام است در این اصلا شک نکنید. راست است مجاهد به محمد و علی و حسین خودش اعتقاد دارد ولی کدام؟ آن محمد و علی و حسینی که توسط ایرانی ها با فرهنگ ایرانی دوباره متولد شده است این یک قضیه پیچیده ای است که بایستی روی آن مطالعه بشود.سازمان مجاهدین در آخر این تضادش می آید رو و به آن باید جواب بدهد الان هم خانم رجوی دارد از آن اسلام ایرانی شده حرف می زند و گرنه اسلام غیر ایرانی همان هست که بهترین نوعش را جمهوری اسلامی دارد وبعدش نوبت بن لادن و زرقاوی است که رفتارهاشان با خشونتها و قوالنین قران می خواند. در هر حال ما نه اسلام خامنه ای می خواهیم و نه آقای بازرگان و شریعتی ونه اسلاماقای طالقانی و آقای رجوی.اسلاممان را برای خودمان نگاه داریمو مردم ایران را بازیچه مذهب نکنیم و اگر میخواهیم به آنها کمک بکنیم از قرن اول هجری بیائیم در قرن کنونی وبا سوسیالیسمی که با فرهنگ ایرانی درست شده باشد به مردممان کمک بکنیم.   

[تاریخ ارسال: 23 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: الف - مهدویان]  [  ]  
برای توجه دادن خانم رجوی به مساله اسلام و حقوق زنان نظرات بسیار جالبی داده شده است در تکمیل این نظریات و این که امام علی در دوران خودش چه نظراتی داشته اشاره هائی شده است میخواستم نظر خانم مریم رجوی رابه تعداد ازدواجهای امام علی که بسیار بسیار مورد توجه آقا و خانم رجوی هستند به تعداد زنان و فرزندان امام علی جلب کنم.ایشان بیست و هشت فرزند داشتند که این بیست و هشت فرزند از 19 زن مختلف بودند که در کتابها قابل دسترسند. به طور دقیق تر وضعیت زن و فرزندان امام علی اینطور بود.علی دارای ۲۸ فرزند پسر و دختر بود: - امام حسن - امام حسین - زینب کبری. زینب صغری که کنیه اش ام کلثوم بود. محسن ((مادر این ۵ فرزند، فاطمه دختر محمّد است)). محمّد (معروف به محمّد حَنَفیّه) که کنیه اش ابوالقاسم بود، مادرش ((خَوْله)) دختر جعفر بن قیس الحنفیّه نام داشت . عمر و رقیّه که دوقلو بودند و مادرشان ((ام حبیب)) دختر ربیعه بود. عباس . جعفر. عثمان . عبداللّه .
(این چهار نفر در کربلا همراه برادرشان امام حسین کشته شدند ، مادرشان ((اُمّ البنین)) دختر حزام بن خالد بن جعفر بن دارم می‌باشد)).محمد اصغر که کنیه اش ابوبکر بود. عُبیداللّه (این دو فرزند نیز در کربلا همراه برادرشان امام حسین کشته شدند مادرشان ((لیلی)) دختر مسعود دارمی است). یحیی که مادرش ((اسماء بنت عُمیس خثئمی)) بود. اُمّ الحسن . رمله (مادر این دو ((اُمّ سعید)) دختر عُروة بن مسعود ثَقَفی بود). نفیسه . زینب صغری .رقیه صغری . اُمّ هانی .ام الکرام . جمانه که کنیه اش اُمّ جعفر بود. امامه . اُمّ سلمه . میمونه . خدیجه . فاطمه (این یازده نفر از مادران مختلف بودند). واقعا چطور باید با کسی که هجده نوزده بار ازدواج کرده است او را سنبل عدالت در رابطه با زنان دانست و مکتب او را به عنوان مکتب سیاسی روز اعلامش کردو شعار این را داد که اسلام در رابطه با زنها اینطور و آنطور است.می گوئیم هزار و چهار صد سال قبل بوده و جامعه عقب مانده بوده است . ولی اینها که به قول شما نوک پیکان تکامل بشر بودند چرا اینطور بودند. ایا یک یا دو زن کافی نبود. آیا بودا و زرتشت و مسیح هم دهها زن گرفتند؟آیا زن ایرانی آزاد و مبارز می تواند که اینها را الگو قرار بدهد!!!!واقعا اگر جوابی پیدا بشود و از مرز شعارها جلو برویم خیلی خوب است.یا باید روی تمم این ازدواجها و کارهای دیگر مثل یک مذهبی معمولی صحه گذاشت و یا باید به این فکر کرد و در پشت تریبونهای اجتماعی درست و دقیق مسائل را بیان کرد.
  

[تاریخ ارسال: 23 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: پروین رضوی]  [  ]  
خانم رجوی می گویند(پاسخ: مطلقا قبول ندارم. اين چيزي است كه آخوندها مي خواهند نشان بدهند. ولي حقيقت اين است كه اسلام يك ديني است كه به دمكراسي, برابري و رهايي معتقد است. اسلام پاسخي است به تمامي انسان ها و همه زيبايي هاي زندگي كه كاملا مخالف نگرش بنيادگرايان مي باشد)خانم رجوی می توانند قبول نداشته باشند اما حقیقت اسلام چیزی استکه شما با حد اکثر هزار زن مجاهد قبول دارید؟بر چه اساسی؟خانم رجوی لطفا معنای دموکراسی و رهائی و برابری را بر اساس قران و حدیث و متون اسلامی توضیح بدهید!کجا اسلام پاسخی است به تمام انسانها؟ اسلام البته می گوید تمام بیایند مسلمان شوند و از رحمت و رهائی اش برخوردار شوند! اسلام اصلا زیبائی های زندگی را می فهمد که بر آن صحه بگذترد؟ لطفا توضیح بدهید از نظر اسلام اساسا زیبائی چیست؟آقای مسعود رجوی سالها قبل گفته بود خمینی به ناموس کلمات تجاوز کرد آیا بدون پایه و اساس شعار دادن که اسلام چنین و چنانست تجاوز به ناموس کلمات نیست. خانم رجوی زنان ایران انواع اسلام را تجربه کردند دیگر هیچکدامشان قابل قبول نیست همه امتحانشان را دادند. زن ایرانی اگر بی خدا یا اگر باخداست دیگر این دین و مذهب را دوای درد خودش نمی داند .هزار سال تاریخ و سی سال تجربه انواع اسلامها برای زن ایرانی کافی است. این را اطمینان داشته باشید.   

[تاریخ ارسال: 23 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: hamid]  [  ]  
مذهب کثيف ترين پديده تاريج بشر است. اسلام دشمن بشريت است. صادق هدايت   

[تاریخ ارسال: 22 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: نازنین]  [  ]  
از نمونه های جالب آقای بهرام تشکر می کنم. واقعا وقتی که از دنیای شور و فتورهای بیخود و شعر و شعارهای درون جلسه ای به عالم حقیقت و تحقیق می آئیم حال آدم مخصوصا اگر زن باشد به هم می خورد. این نرینگی که اینقدر رویش تاکید میشود در نمونه های آقای بهرام به نحو عالی روشن است که اصل و ریشه کجا هست و چه مذهبی در نرینگی تمام و کمال است. اسلام به طور تمام بر نرینگی صحه دارد و نمونه عالی اش هم کتابهای اصلی است و لازم نیست شعار بی پایه بدهیم.   

[تاریخ ارسال: 22 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: بهرام]  [  ]  
برای مطالعه خانم مریم رجوی در باره نظر اسلام در مورد زنان و با احترام به مبارزه او بر علیه ملاها.... امیر مومنان می فرمایند:اما نقصان ایمان آنان بازنشستگی ایشان از نماز و روزه در روزهای حیضشان می باشد ، و اما نقصان خردشان همانا گواهی دوزن که مانند گواهی یک مرد میباشد ، و اما نقصان بختشان در این است که میراثشان نصف میراث مردان است. بنابر این بکوشید که از زنان بد پرهیز کنید و از خوبان آنها بر حذر باشید ، و اگر شما را به کار نیکی فرا بخوانند از آنان اطاعت نکنید تا مبادا طمع ورزند ، و به کارهای زشت وادارتان سازند . (نهج البلاغه صفحه 454)/زن عقربی است که همنشینی با او شیرین و دلچسب است .(نهج البلاغه صفحه 469)/غیرت نشان دادن زن کفر است و غیرت نشان دادن من ایمان است .(نهج البلاغه صفحه 484)/جهاد زن سازگاری با شوهر و اطاعت از اوست .(نهج البلاغه صفحه 489)/بهترین خصلتهای زنان که تکبر و ترس و بخل است ، نکوهیده ترین خصلتهای مردان بشمار می رود .(نهج البلاغه صفحه 507)/زن شر است ! و شرترین چیزی که در اوست ، این است که چاره ای جز بودن با او نیست ! (نهج البلاغه صفحه 508)/ تا میتوانید از معاشرت با زنان روی برتابید ، و کمتر به سوی آنان بشتابید . (نهج البلاغه صفحه 513/هنگامی که زنان به سن بلوغ برسند برادران و عموهای آنان بیش از سایرین حق دارند درباره تزویج و همچنین حقوق اجتماعی دیگرشان اظهار نظر کنند .(نهج البلاغه صفحه 512)

زنانیکه از نافرمانی آنان بیمناک هستید باید نخست پند دهید و از خوابگاهشان دوری جویید در صورت نافرمانی آنان را کتک بزنید ( قرآن سوره نساء آیه 34)

زنان کشتزار شمایند و در هر کجای کشتزار خود میتوانید وارد شوید (سوره بقره آیه 223)

از احادیث محمد در کتاب نهج الفصاحه

اگر زنی خود را معطر کند و بر مردمی بگذرد که بوی او را دریابند زناکار است .( حدیث شماره 177)

خطر ناکترین دشمن تو همسر تو است که با تو همخوابه است و مملوک تو است (حدیث شماره 339)

بهترین مسجد زنان کنج خانه آنهاست ( حدیث شماره 1532)

فرزندان خود را شنا و تیر اندازی آموزید و زنان را نخ رشتن (1954)
  

[تاریخ ارسال: 22 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: بهرام]  [  ]  
به نمونه ای از رحم و عطوفت و بزرگداشت زنان ایرانی توسط واقعیت اسلام و نه خیالات خود از بیان عبدالحسین زرین کوب خوبست توجه بشود و سخنان سرکار خانم رجوی مستند گردد.عبدالحسین زرین کوب در رویه ۶۹ کتاب دو قرن سکوت می نویسد : « تازیان به تیسفون در آمدند و غارت و کشتن پیش گرفتند ... بدین گونه بود که تیسفون با کاخهای شاهنشاهی و گنجهای گرانبها ی چهارصد ساله ی خاندان ساسانی به دست عربان افتاد و کسانی که نمک را از کافور نمی شناختند و توفیر بهای سیم و زر را نمی دانستند ؛ از آن قصر های افسانه آمیز جز ویرانی هیچ بر جای ننهادند . نوشته اند که از آنجا فرش بزرگی به مدینه آوردند که از بزرگی جایی نبود که آنرا بتوان افکند . پاره پاره اش کردند و بر سران قوم بخش نمودند ؛ پاره از آنرا بعد ها بیست هزار درم فروختند . در حقیقت ؛ وقتی سعد به مدائن در آمد ؛ مدافعان آنرا فرو گذاشته و رفته بودند . . سعد با اعراب خویش در کوچه های خلوت و متروک شهر آرام و بی دفاع در آمد . ایرانیان مجال آنرا نیافته بودند که همه اموال و گنجهای پر بهای کهن را با خویشتن ببرند . مال و متاع و ظرف و اسباب و زر و گوهر که در این میان باقی مانده بود بسیار بود . به یک روایت سه هزار هزارهزار درم در خزانه بود که نیم آن بجای مانده بود . از اینرو گنج و خواسته بسیار به دست فاتحان افتاد .سعد فرمان داد تا در شهر کهنه مسجدی بسازند و از آن پس به جای آتشگاه و باژ و برسم و زمزمه ؛ در این شهر بزرگی که سالها مرکز موبدان و مغان بود ؛ جز بانگ اذان و تهلیل و تسبیح چیزی شنیده نمی شد ؛ و دیگر هر گز در آن حدود رسم و آیین مغان و موبدان تجدید نشد . اندک اندک شهر نیز از اهمیت افتاد و با توسعه بصره و واسط و کوفه ؛ از مدائن جز شهری کوچک و بی اهمیت نماند . هر چند ایوان آن سالها همچنان باقی ماند و ویرانه های آن از شکوه و عظمت ایران رازها می گوید و افسانه های دلنشین دارد ...» . باز می گوید : «... فاتحان گریختکان را پی گرفتند ؛ کشتار بیشمار و تاراج گیری باندازه ای بود که تنها سیصد هزار زن و دختر به بند کشیده شدند ؛ شسصت هزار تن از آنان به همراه نهصد بار شتری زر و سیم بابت خمس به دارالخلافه فرستاده شدند و در بازارهای برده فروشی اسلامی به فروش رسیدند ؛ با زنان در بند به نوبت همخوابه شدند و فرزندان پدر ناشناخته ی بسیار بر جای نهادند ؛ هنگامی که این خبر بگوش عمر رسید دستها را بهم کوفت . گفت از این بچه های پدر ناشناخته به خدا پناه می برم ...»
  

[تاریخ ارسال: 22 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: سهیلا تبریزی]  [  ]  
خانم مریم رجوی در مورد اسلام اشتباه می کنند. اسلام خشن ترین و متجاوز ترین دین در میان ادیان بزرگ است و قرآن بارها و بارها دستور کشتار صادر می کند. آزادی در اسلام هیچ معنائی ندارد و بر خلاف تصور همه آخوند و جمهوری اسلامی ناشی از اسلام است و نه اسلام ارتجاعی ناشی از آخوند. خوشبختانه عصر ما با همه بدبختی ها دوران شعور است وحرفهای بی پایه معنی ندارد.شما اگر جامعه بزرگ جهانی را هم با سازمان مجاهدین دارید یک طور می دانید که هر چه شما می گوئید بقیه قبول کنند اشتباه می کنید. در بیرون از حیطه شما هر کس روی هر جمله می رود تحقیق می کند. شما اگر به دنبال تبلیغ در میان مردمی هستید که نا اگاهند می توانید این حرفها را بزنید ولی در میان آگاهان این حرفها هیچ تاثیری ندارد.مردم ایران با این قیمت سنگینی که دادند تکلیفشان را نمی واهند با فقط جمهوری اسلامی روشن بکنند بلکه تکلیف این اسلام اسلام کردنهای بی مایه سازمانی هم باید روشن بشود ومهم تر از نظریه های شما قران خودش دارد می گوید که چهار تا زن بگیرید. زنها را بزنید. کفار را بکشید. دست و پای مجرمین را قطع کنید . گردنها را بزنید و دستوراتی از این قبیل.خانم رجوی اسلام در پایه و بنیاد دین بسیار بسیار خشنی است و اساسا راهی برای قدرت پیدا کردن است و بس.   

[تاریخ ارسال: 21 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: یکنفر]  [ یکنفر ]  
آقای نیما روشن، چون من هم از ایدئولوژی صحبت کردم به سهم خود جواب می دهم. شما نقل کرده اید که باقر مومنی گفته: "ايدئولوژی مجموعه يا منظومه ای از اصول است که از طريق علمی و واقعی به هم پيوند پيدا کرده اند." مشکل با ایدئولوژی در جامعه مسئله "اصول" و مسئله "علمی" بودن است. ما چیزی بنام اصول جدا از تجربه نداریم و اصول ساخته ما انسانها برای حل یک مسئله عملی مشخص است. برای همین مکانیک نیوتونی هم اصول هست هم اصول نیست. اصول هست برای بکار گرفتن آن برای کنترل اجسام با سرعت محدود. اصول نیست چون برای سرعت بالای اجسام محاسباتش کاملا غلط در می آید. در جامعه هم بهمین ترتیب آنچه اصول محسوب می شود با تغییر شرایط و گسترش دامنه تجربه انسان تغییر می کند و همیشه به یک عمل معین و مفصود معین دوخته شده. حال وقتی "علم" و "اصول" چنین سرنوشتی دارد چطور می شود گفت که باید جدا از واقعیتی معین به آن اعتقاد داشت. برای همین ایدئولوژی و مذهب در تحلیل نهائی چون خواستار حفظ یکسری اعتقادات بدون توجه به عمل دیگران و تغییر واقعیات فکری و زنده هستند، نامعقول می باشند. بطور مثال مفهوم "خدا" و یا " مفهوم" مارکسیسم" و یا مفهوم "دموکراسی". همه اینها کاربردهای خاصی در شرایط خاصی داشته اند و آگاهی واقعی این است که محدودیتهای آنها رابفهمیم و برای رفع آن مقولات و ایدهای جدیدتری ارائه دهیم. تا وقتی به تجربه توجه نکنیم و مقولات را تکرار کنیم در بند ایدئولوژی گرفتاریم و مذهب یکی از آنهاست.   

[تاریخ ارسال: 21 Sep 2006]  [ارسال‌کننده: یکنفر]  [ یکنفر ]  
دلسوز، شما ذکر کردید که:"حیف است که مطالب کاربران و کارورزانتان و مبارزین در کنار مطالب دیکتاتورها درج شود". منظور من این بود که اگر نظر از ما "بدترون" در کنار نظر "ما" آورده شود ایرادی ندارد چون گفت و شنود مهم تر است از خود مقالات. اما من با این نظر شما که می گوئید که بهرحال گفته های آنها آورده شود، موافقم و منظورم رد نظر شما نبود و در واقع این ابتکار شما بود که منو به فکر آن ایده انداخت.   

تعداد نظرهای ثبت شده در پیوند با این مقاله بیش از ۲۰ نظر است. برای مطالعه بقیه‌ی نظرها اینجا را کلیک کنید.

  


[www.didgah.net] [email: irancrises@gmail.com] [© Didgah 1996]
بازچاپ مطالب سایت دیدگاه با ذکر منبع آزاد است.