شبکه‌ی دیدگاه: نیروهای سرنگونی‌طلب متحد شوید didgah      

صفحه‌ی نخست‌

حقوق بشر

يادداشت هفته

 پيوندها 

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸



سايت ديدگاه


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:
فیس بوک Yahoo Google Twitter Delicious دنباله بالاترین

27 سال دروغ، 27 سال خيانت، 27 سال جنايت
27سال مبارزهء سرنگوني طلبانه

«700 نفر را در حضور رسول الله گردن زدند»

علی ناظر

خميني: «مردم باید پند بگیرند از آن مادری که پسرخود را آورد و بدست محاکمه سپرد و آن پسر اعدام شد. این یکی از نمونه های اسلام است و دیگران هم باید همینطور باشند. اولادها و برادرها و فرزندان خودشان را اگر نصیحت نپذیرفتند معرفی کنند تا ه مجازات خود برسند...»
  شهریور ۱۳۶۰

 

تاريخ دقيق اين سخنراني را نمي دانم. لطفا اگر تاريخ دقيق را مي دانيد آن را به سايت ديدگاه ارسال کنيد.

 

براي شنيدن سخنراني خميني اينجا را فشار دهيد

 

منبع: سايت ديدگاه




نسخه‌ی چاپی  
ارسال اين مطلب به دوستان

در آرشيو سايت ديدگاه:
مطالب ديگر از
علی ناظر:



[تاریخ ارسال: 05 Feb 2007]  [ارسال‌کننده: روشن]  [  ]  
به نظر من با جدائی دین از دولت، زیر سقف دمکراسی که حامل و حامی قوانین حقوق بشر جهان است، مانند کشورهای اروپائی هر دین و عقیده و مرامی حق حیات و فعالیت سیاسی را داشته و استعداد و ایده های خود را بایستی در میدان عمل برای اداره امور کشور به معرض قضاوت عموم بگذارد. در این میان کسانی هستند که آرزو دارند حتی آمریکا و جبههً دمکراسی در عراق به شکست کشیده شده تا بگویند و ادعا کنند که فقط وفقط دیکتاتوری ساه و یا پرولتری راحل مردم ستمدیدهً خاورمیانه است! به همین دلیل یه نظر میرسد تا اینجا همکاران ضد امپریالیستی منافع ولی فقیه ونیروهای وابسته به آن را تامین کرده است.
طبیعی است که تمامی عقاید و نظرها قابل نقد و برسی است، ولی خرافات زدائی(چپ سنتی و ارتجاع و شاه الهی) فقط در یک جامعهً آزاد و دمکراتیک امکان پذیر است و لذا کسانی که قصد توهین وتحقیر به عقاید مردم را دارند، در اصل آتش بیار معرکه های استعماری برای ویرانی کشور ایران هستند ، همچنانچه ولی فقیه و آیت الله جک استرا و پوتین، زیرابک(ژیراک) و فیشر بانی و پیشتاز آن در ایران و عراق میباشد.اینها تمامی دست آوردهای جوامع آزاد بشری را به مماشات با یک رژیم ضد بشری بخشیده اند و دنباله روان دیکتاتوری پرولتری را با شعارهای ضد امپریالیستی، برای حفظ نظام ولی فقیه به بازی میگیرند.
به همین دلیل دمکراسی تنها ضامن آزادی و رفع ستم و زورگوئی و انحصار طلبی، برای ایجاد اتحاد در جهت حفظ ثبات سیاسی و منافع ملی مردم ایران است.پایه های سیاسی آزاد و باز گذاشتن رفرمهای سیاسی، اقتصادی... و در کل دمکراسی تعیین کننده است نه فقط داشتن سرمایه. برای مثال آیا در شوروی سابق سرمایه نبود؟ آیا در زمان شاه در ایران سرمایه نبود؟ و حالا آیا در ایران تحت حاکمیت نظام فاشیستی مذهبی ولی فقیه سرمایه نیست؟ میخواهم به صراحت بگویم که دیکتاتورها و عوامل داخلیشان با ماهیت ضد آزادی خود، حاکمیت مردم را در ایران غصب کرده و با به هم زدن ثبات سیاسی مردم را وادار به انقلاب آزادیخواهانه کرده و البته در صورت به منحرف کشیده شدن انقلاب توسط عوامل داخلی، دیکتاتورها خود زمینه های چپاولگران و تجاوزگران را باز می کنند. به همین دلیل منشاء تمامی بن بستها و معضلات سیاسی، اقتصادی... در داخل ایران بوده و بقیهً شعارها و تفسیرها خواه ناخواه انحرافی و از بازماندگان حزب توده و شاه خائن و ملایان است.
از این منظر، نسبت دادن فقر و فلاکت مردم ایران به خارجه یا به اصطلاح به امپریالیستها آب ریختن به آسیاب آشوبگران ولی فقیه برای حفظ نظام ولی فقیه است

روشن
  

[تاریخ ارسال: 03 Feb 2007]  [ارسال‌کننده: مهرزاد خاتوک]  [  ]  

مطلب آقای شیخ جعفر قندی شهدیقی در باره انقلابی که منجر به برپائی جمهوری اسلامی شد برای من بسیار جالب توجه بود و من خوشحال هستم که در ایران حتی تعدادی از آخوندها از جمهوری اسلامی متنفرند و چنین نظرات روشنی دارند.امیدوارم تعداد اینگونه روحانی ها زیاد باشد ولی من با این که از شعر زنده یاد اخوان ثالث خوشم آمد ولی آن قضیه مادیان و قند را نفهمیدم که چی هست.اگر برای اقای شیخ جعفر یا سایر دوستان در این زمینه امکان دارد توضیحی بدهند متشکر می شوم.
____
علي ناظر: از آنجايي که نمي خواهيم بحث به حاشيه کشيده شود لطفا به همين چند خط زير قناعت فرماييد:
حافظ مي گويد:
کشتي نشسته گانيم اي باد شرطه برخيز (نسخهء قدسي)
باشد که باز بينيم ديدار آشنا را.
برخي اين را اينطور مي خوانند: کشتي شکسته گانيم ... (نسخهء خانلري)
البته کدام درست تر است سوال برانگيز است. در اين ميان فردي چنين پاسخ داده است:
بعضي شکسته خوانند، بعضي نشسته خوانند
چون نيست حافظ، معذور دار ما را.
ساده تر اين که منظور را از خود شاعر (اخوان ثالث) بايد پرسيد – يابه زبان عربي: المعني في بطن الشاعر
به اصل مطلب يعني جنايات و دروغهاي خميني بپردازيم

  

[تاریخ ارسال: 03 Feb 2007]  [ارسال‌کننده: شیخ جعفر قندی شهدیقی]  [ shikjafar@yahoo.com ]  
با سلام خدمت خوانندگان محترم دیدگاه .بنده باید عرض کنم باید مقداری از سطح قضایا عبور نموده و ببینیم این انقلاب یا بهتر است گفته بشود تحول اساسا انقلاب بوده یا نبوده است.تا جائی که بنده مطلع هستم و در کتب خوانده ام انقلاب یعنی اینکه یک طبقه ای برود و یکی دیگر بیاید البته.در انقلاب منحوس اسلامی البته یک طبقه ای رفت. یعنی طبقه حاکمه وابسته به سلطنت رفت و یک طبقه دیگر امد. اما کدام طبقه؟ قید اصلی انقلاب باید این باشد که البته رو به تعالی و رشد داشته باشد و آن طبقه و قشری که می آید بهتر از قبلی باشد که در انقلاب اسلامی اینطور نبود وبجای قشر محمد رضا خانی یک مشت ملای سارق و جانی ودزدان نوامیس ملت و خلاصه انواع رجاله ها بر سر کار آمدند و روزگار ملت را البته سیاهتر از ظلمات شب نمودند. پس به نظر بنده انقلاب 22 بهمن اساسا انقلاب نبود .بنده از نظر و زاویه اسلامی که تخصص بنده است مقداری توضیح می دهم که انقلاب در لغت به معنی زیر و رو شدن یا پشت و رو شدن و نظیر این معانی است قرآن هم این کلمه را هر جا بکار برده به همین مفهوم به کار برده است نه به مفهوم اصطلاحی رایج آن در امروز ماده انقلاب تقلیب، منقلب، ینقلب و امثال اینها در قرآن آمده است. از جمله: و من ینقلب علی عقیبه فلن یضرا… شیئا … (آیه 144- سوره آل عمران) و ما محمد رسول قدخلت من قبله الرسل افان مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم )144-آل عمران) این آیه در جنگ احد در آن هنگام که شایعه شد رسول خدا کشته شده است و بدنبال آن عدة زیادی از مسلمانان که دیدند سمبه پر زور است فرار کردند نازل شد. آیه خطاب به مؤمنان می گوید محمد پیامبری بیش نیست که قبل از او هم پیامبران دیگری بودند یعنی هر پیامبری که آمده است مردن دارد کشته شدن دارد مریض شدن دارد و خلاصه طوری نباید باشد که فکر کنیم پیغمبر موجود عجیب و غریبی است که با بقیه آدمها فرق دارد. نخیر پیغمبر هم انسان است و همان قولنین معمول بر او حاکم است و محمد برای شما از جانب خدا پیامی آورده است .حالا گیرم محمد هم رفت ولی خدای او زنده است اگر فرضاً بمیرد یا کشته شود آیا شما باید به عقب برگردید. در اینجا حرکت اسلامی به تعبیر قرآن حرکت به جلو است و بازگشت این گروه از دین به معنی برگشت به عقب و یا انقلاب است. انقلاب در تعبیر قرآن یعنی رو در جهت پشت قرار گرفتن و پشت در جهت رو و امافلاسفه و حکما تا جائی که بنده در این سالها مطالعه کرده ام انقلاب را به جایی می گویند که ذات و ماهیت یک شیی لزوماعوض شده باشد انقلاب در عربی معنای ثوره و در اصطلاح انگلیسی به معنای «رولوسیون» است. انقلاب به معنایی که درعلم جامعه شناسی مطرح است همان دگر شدن است حتی نباید بگوییم دگرگون شده زیرا دگرگون شدن یعنی اینکه گونه و کیفیتش جور دیگر شود. به عوض باید بگوییم دگر شدن یعنی تبدیل شدن به موجودی دیگر.مثلا در حکمت اسلامی مردن نوعی انقلاب است یعنی حیات از اساس به چیزی دیگر تبدیل می شود و همین جاست که بنده اختلاف جدی با علما پیدا کردم که بر این اساس بنده اعلام کردم از انجا که مرگ یک انقلاب است پس این قضایای الهی بهشت و شیر و عسل و حورالعین مثال است و در حیات بعدی ما به خور و خواب و خشم و شهوت احتیاجی نداریم و اساسا و ماهیتا تبدیل می شویم به وجودی دیگر و این مثالهای حور و غلمان را خداوند زده است تا یک مشت بیابانگرد بیسواد را در چهارده قرن قبل به مسیر هدایت بیاندازد. در هر حال انقلاب به معنای نوعی شدن است. و در هر اصطلاحی لغوی، فلسفی و فقهی امری است از نوع فعل لازم.با این توضیحات خدمت برادران و خواهرانم با کمال استحکام عرض می کنم این انقلاب انقلاب نبود چیزی عوض نشد و مملکتی را به باد فنا داد.بنده معتقدم زیباترین و موجز ترین تعبیر را از این نکبتی که توسط بر سر کار آمدن جمهوری اسلامی بوقوع پیوست مرحوم مغفور اخوان ثالث شاعر بزرگ مملکت ما که اگرچه مسلمان نبود ولی گوهری بی مثال بود از این انقلاب نموده است که برای شما مینویسم. این شعر در ایران بر سر زبانها بوده و هست و مدتها بدنبال شاعر این شعر می گشتند و بصورت ضربالمثل در امده بود و بعد معلوم شد کار قلم ددررزای مرحوم اخوان است.
ياد آن زمان که چندی ؛ از شور انقلابی
هر گز نبود يکدم ؛ در ديده خواب ما را

" تا مرگ شاه خائن نهضت ادامه دارد "
گفتيم و از مسلسل آمد جواب ما را

برديم ماديان را از بهر فحل دادن
بر عکس آرزوها شد مستجاب ما را

کو..ی و کله قندی داديم و باز گشتيم
ديگر نماند وامی از هيچ باب ما را

گر انقلاب اين است باری بما بگوييد
ما انقلاب کرديم يا انقلاب ما را ؟؟؟؟

**
  

[تاریخ ارسال: 02 Feb 2007]  [ارسال‌کننده: سعید بهروزی]  [  ]  
این سخنرانی ظاهرا" در روز رسمیت یافتن مجلس باصطلاح اسلامی رژیم صورت گرفته.این تاریخ را باید پیدا کرد.   

  


[www.didgah.net] [email: irancrises@gmail.com] [© Didgah 1996]
بازچاپ مطالب سایت دیدگاه با ذکر منبع آزاد است.