شبکه‌ی دیدگاه: نیروهای سرنگونی‌طلب متحد شوید didgah      

صفحه‌ی نخست‌

حقوق بشر

يادداشت هفته

 پيوندها 

يكشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹ اوت ۲۰۱۸



سايت ديدگاه


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:
فیس بوک Yahoo Google Twitter Delicious دنباله بالاترین

در میتینگ سیاسی خانه سینما چه گذشت؟

رجانیوز


مراسم چهاردهمين جشن سينماي ايران به محفلی برای عقده گشایی سیاسی تبدیل شد


به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، اين مراسم كه كارگرداني آن را بيژن ميرباقري عهده‌دار بود، تا نيمه شب پنج‌شنبه 25 شهريور ادامه داشته که بی شباهت با میتینگ های سیاسی ایام انتخابات همچون جشن 2خرداد در ورزشگاه آزادی که در آن برخی هنرمندان به عقده گشایی پرداختند، نبوده است.

دبیری این جشن برعهده فرهاد توحیدی قائم مقام خانه سینما بوده است و شنیده ها حاکیست که وی دارای گرایش های توده ای است و پس از انقلاب نام خود را تغییر داده است.

به نظر می رسد خانه سینما با دعوت از برخی افراد خاص و دعوت نکردن از هنرمندان جبهه انقلاب جهت گیری های معینی دارد که تحلیل های براندازانه در خصوص خانه سینما را قوت می بخشد.

این جشن بیش از آنکه هنری باشد به محلی برای ضدیت با نظام و نقد وجوه مثبت دولت و پررنگ کردن هنرمندان با گرایشات براندازانه تبدیل شد.

آغوش گشاده خانه سینما برای دعوت و حمایت از امیر نادری که تنها 2 سال بعد از انقلاب و در زمان وزارت ارشاد خاتمی ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده است و دعا برای بازگشت وی که حتی در سالهای گذشته و در دوران هشت ساله اصلاحات نیز دعوت هم مسلکان خود را برای بازگشت به ایران نپذیرفته است و نیز دعوت و حمایت از محسن مخملباف که پانزده سال در آمریکا مقیم بوده و بی پروا در رسانه های آمریکایی ضد انقلاب علیه نظام سخن گفته و نقش عمده ای در هدایت جریان برانداز در ایام انتخابات در ایران داشته است؛ کنش هایی است که این محفل سیاسی سعی کرده است آشکارا در دستور کار جشن خود تدارک ببیند.

خانه سینما در جشن خود، یادآوری جریان به اصطلاح سبز را در دستور کار داشت و این نقش را باران کوثری با حضور با مچ بند سبز روی صحنه تکمیل کرد.


در این پازل بیژن میرباقری کارگردان برنامه و امیرشهاب رضویان نقش هماهنگی برای تخریب برخی هنر مندان ایفا کردند تا جائی که با پخش تصویر مسعود دهنمکی کارگردان پرفروش ترین فیلم سینمایی ایران و محمدرضا شریفی‌نیا، این دسته از هنرمندان را دشمنانی دانستند که در سینما نفوذ کرده اند! و حاضران در اقدامی هماهنگ، هنرمندان جبهه انقلاب را هو کردند.

در این میان گلشیفته فراهانی دیگر هنرمند خارج نشین فراری از ملت ایران بود که مورد توجه خاص میزبانان این جشن قرار گرفت.

میزبانان این برنامه درحالی به دولت انتقاد کردند که تاکنون هیچ یک از اعضای خانه سینما در جلساتی که رئیس جمهور برای اهالی هنر تدارک دیده است، شرکت نکرده اند و به نظر می رسد این جریان به دنبال ایجاد مشکل و بحران است تا حل مشکل.

مردادماه تابستان امسال ابوالقاسم طالبی با اشاره به برنامه چهارهزار نفری خانه سینما که عنوان براندازانه کمپین را داشت، خانه سینما را یک حزب سیاسی دانسته بود  که 10 – 15 نفر آن را می چرخانند و چهارهزار عضو آن هیچ نقشی ندارند.

البته در جشن شب گذشته این محفل سیاسی عسگرپور رئیس خانه سینما با اشاره به صحبتهای طالبی به جای عذرخواهی مسئول انجام این پروژه براندازانه را توحیدی قائم مقام توده ای خانه سینما دانسته و خود از مسئولیت آن شانه خالی کرده است.

هرچند عسگرپور، خطاب به مدیران دولتی گفته است: این برنامه نه از طرف «وی.او.ای»، نه از طرف «بی.بی.سی» و نه «سیا» طراحی شده است اما نهایتا این جشن چیزی بی شباهت به برنامه های این جریانات نبود.

طالبی همچنین در جمع دانشجویان در خصوص اهدای جوایز خانه سینما گفته بود: [خانه سینما]گفته اند اگر می خواهی جایزه ببری، به فیلم‌هایت کاری نداریم، ولی باید خودت عوض شوی.

این سلیقه ای بودن اهدای جوایز در اهدای جوایز امسال نیز به چشم می خورد و امسال نیز از هیچ یک از آثار ارزشی تقدیر نشد.

گفته می شود هزینه برگزاری جشن امسال را ارشاد تقبل نکرده و هزینه سنگین برگزاری این جشن از سوی بنیاد فارابی و شهرداری تامین شده است و خانه سینما با اهدای 6تندیس به فیلم درباره الی... متعلق به شهرداری این لطف شهرداری را جبران کرده است.

گفته می شود در ایام انتخابات خانه سینما زد و بندهای هم با بنیاد فارابی برای اجرای پروژه های براندازانه داشته است.



 

منبع: رجا نیوز: 26 شهریور 1389




نسخه‌ی چاپی  
ارسال اين مطلب به دوستان

در آرشيو سايت ديدگاه:
مطالب ديگر از
رجانیوز:



در پیوند با این مطلب نظری ثبت نشده است.

  


[www.didgah.net] [email: irancrises@gmail.com] [© Didgah 1996]
بازچاپ مطالب سایت دیدگاه با ذکر منبع آزاد است.