شبکه‌ی دیدگاه: نیروهای سرنگونی‌طلب متحد شوید didgah      

صفحه‌ی نخست‌

حقوق بشر

يادداشت هفته

 پيوندها 

يكشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۸



سايت ديدگاه


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:
فیس بوک Yahoo Google Twitter Delicious دنباله بالاترین

بابابزرگ بچه سال

علی ناظر

مطلبی که نوشته بودم «جهت اطلاع طرفین درگیری عشیره ای» مورد توجه چند نفری قرار گرفت، و چند کامنت هم زیر آن نوشته شد. به نظر من، کامنت ها هرچند در مخالفت با متن بودند، اما از ماهیتی سالم برخوردار بودند، و هدفی بجز ارتقا آگاهی من نداشتند. این کامنت ها جهت اطلاع علاقمندان، در زیر آمده است، اما یک کامنت مرا به نوشتن این جملات حاضر واداشت. هموطن عزیزی در قسمتی از کامنت خود نوشته اند « علی ناظر از روی دلسوزی و وطنپرستی همیشه خواهان انست که نه سیخ بسوزد و نه کباب و بایستی همه چیز با صلح و صفا خاتمه پیدا کند و ایشان رل بابا بزرگهای قدیم را در سر و سامان دادن اختلافات درون فامیل بازی میکنند. »

واقعیت اینست که آنهایی که خیلی بزرگتر از من هستند - هم عقلشان، هم تجربه شان، و هم سوادشان، رسیده اند بجایی که من "کم سن و سال و بچه سال" مجبورم به این جماعت به واقع ریش سفید و بابابزرگ، خاطر نشان کنم که یکماه، دوماه، سه ماه، بیست ماه، نوشتید و گفتید و به هم زدید، ممکن است خواهشا این را خاتمه دهید؟
از سوی دیگر، می توانم بابابزرگ نشوم (که نیستم)، و بخودم بگویم (مثل اکثرا که می گویند)، به من چه، بگذار آنقدر به هم بپرند و مطالب تکراری بنویسند تا خسته شوند. خدا پدر انترنت و فیسبوک و تویتر و یوتیوب را بیامرزد که اجازه می دهد از یک حد معمول و متعارف قدمی فراتر برداشته و آن بنویسند که دشمن را شاد می کند.

البته می دانیم (حتی اگر نخواهیم اعتراف کنیم) که آنچه رخ می دهد به نتیجه نخواهد رسید، باور ندارید، بسم الله، 6 ماه، نه 12 ماه دیگر صبر می کنیم. پس از آن، پیش خودشان یک تحلیل کرده و ببینند چه به دست آورده اند، و آنچه که به دست آورده اند تا به چه حد رژیم را تضعیف کرده است. اگر پس از 6-12 ماه به این نتیجه رسیدند که خیلی کم، آنوقت بپذیرند که حرف این حقیر بچه سال، از سر بابابزرگ بودن نبوده است.
روی سخن من به تمام بابا بزرگها و پیرمردانی است که در صحنه سیاست و مبارزه ریش سفید شده اند، اما هنوز کودکانه عمل می کنند.

والسلام

علی ناظر

17 بهمن 1393، 6 فوریه 2015

 لیست کامنت ها در فیسبوک 

Nasser Daryadel

جناب آقاي ناظر 
ظاهرأ مرغ بعضي ها يك پا دارد
عضو مستعفي و يا در گيري عشيره اي چه صيقه اي است؟؟ 
اين عالي جنابان هر روز يك سوژه اي را علم مي كنند و مجاهدين را به پاسخ گويي و دادگاه مي طلبند
روزي نيست كه نشخوار آخوندها را نصيب مقاومت نكنند،و بلطبع مجاهدين هم آماده پاسخ گ ويي هستند،
شما از چه مي گوييد سه عضو مستعفي كدام است؟ 
مجاهدين در مبارزه با رژيم ضعف دارند؟؟ 
مجاهدين در مبارزه با رژيم كم مي گذارند ؟؟ 
اگر قيد مستعفي را بپذيريم ، اينان بايد بر عليه رژيم ،پرقدرتر و پر كارتر ظاهر بشوند،منسجم تر ظاهر بشوند ! 

شما ظاهرأ فراموش كرده ايد كه اگر رژيم در بحران هسته اي دست و پا مي زند ،اين مقاومت ايران بود و هست كه اجازه نمي دهد آخوندها از آن بيرون در بيايند، 
حالا كساني كه از دور دستي در آتش دارند آدرس رژيم را به مجاهدين مي دهد ! 
دوست عزيز مجاهدين آنچنان كه در ذهن شما مي گذرد قوم عشيره نيست 
يك سازمان رزمنده با شقي ترين رژيم تاريخ ايران است و اتفاقأ تنها ترين،
ديگران كه الا ماشاالله در اينترنت فعاليت جانانه مي كنند،خدا قوت! 
ضعف مبارزاتي خودشان را در صحنه عمل از مجاهدين طلب مي كنند،
ديگر كاربرد سه عضو مستعفي اثر ندارد

4 February at 06:06 · Like

 

Ali Nazer

هموطن عزیز ناصر دریادل، با سلام
نخست اینکه من نوشته ام درگیری عشیره ای و نه اینکه مجاهدین عشیره هستند.
دیگر اینکه، من تا به این حد به عقلم رسید که با شما هموطنان در میان گذاشتم؛ بقیه را خود دانید.
شاد باشید
علی

4 February at 08:25 · Like

 

Nasser Daryadel

با سلام 
حرفي نيست اگر بحث عقل و محدويت هاي آن است ،
براي من اما 
بحث مسئوليت هاست 
و آرائه بيروني آنچه كه در ذهن شكل مي گيرد ،
تقريبأ تمام جملات شما در زماني كه مي خواهيد غير پاسخ گو باشيد با همين تر جيح بند پايان مي پذيرد
"" بقيه را خود دانيد """ 
بلافاصله سر بحثي را كه خود شروع كرديد مي بنديد،
مثل سوال آ قاي فرهاد" در خصوص تعريف فرزند خلق 
كه چون با إيميل فرستاده بوديد با إيميل مطلبي در اين خصوص عرض كردم،
در هر صورت ، تاريخ پر فراز نشيبي داريم، اگر در اين تاريخ چيزي بجز شكست و حرمان براي مردمانمان نبوده است حاصل همين بي مسئوليتي هااست. حاصل پاي در جا نماندن هاست،
بيرق هاي سفيد را چه كسي بايد پايين بكشد؟ 
زمانه پر آشوبي است،
هيچ كس كاستي هاي خود را سستي در كار جلوه نمي دهد،
براي سستي و كاهلي خود ناچار مفري مي جويد ،
چه جايي بهتر از اينتر نت و چه كساني بهتر از .......

4 February at 09:08 · Like

 

Ali Nazer

هموطن گرامی، ناصر دریادل، با سلامی دوباره
قبول دارید که من شما را نمی شناسم و در نتیجه هرآنچه بنویسم بر مبنای آنچیزیست که از کامنت شما درک کرده ام.
مرا به درستی متهم به استفاده از انترنت در بیان نظراتم کرده اید، اما نمی دانم اگر این طریق از اطلاع رسانی و آگاهی رسانی خلاف اصول مبارزاتی است، چرا خودتان از آن استفاده می کنید؟ البته امکان دارد این وظیفه ایست تشکیلاتی که دارید انجام می دهید که قابل تقدیر است. اما اگر خود، بعنوان یک منفرد مستقل از این ابزار استفاده می کنید که ایراد از من، نقض غرض است.
هموطن خوب، 
در بیان نظرات می توان استوار و سخت ایستاد و گفت حرف حرف منست، و اگر هم به دعوا و مجادله و درگیری رسید، کوتاه نیامد و ادامه داد (حتی توهین کرد و ناسزا گفت) تا عرق ریزان از توان رفت. از سوی دیگر، می توان نظری را ارائه داد، مانند آنچه من نوشته ام، به نظر فرد منتقد و پاسخگو (شما) احترام گذاشت (که مخالف شما نظری دارد) و سپس به اصل مساله (رژیم) پرداخت. این همیشه روش من بوده است.
من از انتقاد از مجاهدین و یا شما و یا در برخی از موارد از خودم، به دنبال پوئن گرفتن نیستم، چرا که کاره ای نیستم که بتوانم از آن پوئن سود سیاسی بجویم.
وقتی می نویسم تا به این حد به عقلم رسید، دلیل بر بی عقلی من و کوته بینی نیست، بلکه دلیل بر احترام به نظر شماست. خواهش می کنم، به آنچه در عرض 20 ماه گذشته رخ داده توجه کنید، و خود قضاوت کنید که برنده چه کسی بوده، رژیم یا ما. اگر فکر می کنید ما، که باید به همین روش ادامه داد، و حتما پیروزی با ما خواهد بود. اما اگر فکر می کنید که داریم بازی می خوریم. داریم در یک تله ای گرفتار می شویم که تسلسل است، و دشمن شاد کن، شاید خوب باشد محتوا (نه شکل) مطلب من را آنگونه که صحیح می دانید بسط داده و به نفع سرنگونی تغییر و تبدیل کنید.
محترم دوست، ناصر دریادل،
بدون شک، دل شما، و تمامیت وجود شما، خواهان سرنگونی این نظام آدمکش است، و هرآنچه به من ایراد می گیرید دقیقا از همان زاویه ادا می شود، اما خوبست که توجه داشته باشید که منهم مانند شما همان خواست و آرزو را دارم.
اگر بپذیریم که جبهه سرنگونی طلبان چند صدایی است، و سلائق مختلف در آن فعال هستند، ناچاریم که بپذیریم شخصیت محترمی چون شما، و منفردی چون من، در زیر این سقف باید بتوانند با هم تنفس کنند، بدون آنکه دشمن را از نظر دور بدارند.
برای شما آرزوی شادی دارم
علی ناظر - 4 فوریه 2015

4 February at 10:47 · Like · 3

 

Ahmad Moghimi

بعد از حوادت سال ۸۸ که منجر به کشته شدن بیش از صد نفر از جمله ندا گردید ، که بازتابی جهانی‌ داشت . بعد‌ها خبرنگاری آلمانی از احمدی نژاد سؤال کرده بود ؛ چرا ندا را کشتید ؟ ، او بلافاصله عکس زنی‌ مهاجر مسلمان که در آلمان توسط یک بیمار صربی کشته شده بود را نشان داده و می‌‌گوید ؛ شما چرا این زن را کشتید ! ؟ .
چرا سازمان عریض و طویلی که ادعای آلتر ناتیو بودن هم دارد ، چنین بی‌ پرنسیب و کودکانه یک و دو می‌‌کند ؟ . من به عنوان یک فرد اگر از ادبیات زشت استفاده کرده ، فحاشی و توهین کنم این خطای فردی است ، بنابر این نمیتوان تشکیلات و فرد را در یک سطح برابر تصور کرده و از هر دو انتقاد و یا آنان را محکوم کرد . 
من خود از کسانی بودم که تا یکی‌ دو سال قبل با کسانی‌ که مجاهدین را به سکت و فرقه متهم می‌‌کردند ، به شدت برخورد کرده و آن اتهام را رد می‌‌کردم ، اما من اشتباه می‌کردم

4 February at 12:44 · Edited · Like · 2

 

Nasser Daryadel

با سلام مجدد
در پارگراف اول مشتركيم،چون من هم شما را متاسفانه از نزديك زيارت نكردم، و شما را از طريق وب سايتتان مي شناسم و برايتان احترام بسيار قائلم ، با عنوان ناصر آباداني ،مكاتبه داشته ايم و پاسخ هايي به انتقادات شما داده ام ،من هيچ وقت عضو تشكيلات مجاهدين نبوده ام، كه كامنت هاي من ،يا نوشته هايم ،كار تشكيلاتي باشد، اين نگاه است كه آزار درنده است ! چون تا حالا نديدم و نشنيدم كه مجاهدين به كسي خط بده اند چگونه پاسخ بده ! براي نمونه عرض مي كنم ،وقتي مصداقي مطالب ش را تحت عنوان "" ٩٢ " چاپ كرد، من چهار جوابيه به سايت پژواك فرستادم بدون اينكه ماجراي تحريم سايت پژواك را از سوي شورا بدانم ، يا آنها چيزي را بيروني كرده باشند، ،براي اولين بار هم وقتي من از طريق إيميل اعتراضيه اي به مصداقي در خصوص مقاله ( مدتها قبل از گزارش ٩٢ ،""آيا فرهنگ مجاهدين و رژيم يكي است ) تقريبا با همين مضموم ،فرستادم ،او در پاسخ به من به همين مصوبه اشاره كرد بدون آنكه از محتوا ي مصوبه نام ببرد، كه بعد از بيروني شدن فهميدم منظورش چه بوده است . چرا فكر مي كنيد هر كه در چهار چوب درك و فهمش از قضايا دارد مسائلي را طرح يا پاسخ مي دهد،دارد كار تشكيلاتي انجام مي دهد، اين قضاؤت و ذهنيت است ،كه شما را وا مي دارد كه قبل از اينكه به محتواي مطلبي كه خود طرح كرده اي بپردازي به حواشي بپردازي ،شما مطلبي را عمومي كرده ايد ، فرض كن يك فرد تشكيلاتي دارد پاسخي به اين مطلب عمومي شما مي دهد، اشكالش كجاست ؟ يا شما قانع مي شويد يا نه ، همين 
گر خصم خطا گفت نگيريم بر او 
چون به حق گ فت جدل با سخن حق نكنيم

من شما را متهم به استفاده از اينتر نت نمي كنم ،
همين جور كه گفتيد خودم هم از اين دستگاه استفاده مي كنم 
براي همين گفتم بحث عقل نيست بحث مسئوليت هاست،
من كه توان و تشكيلات لازم را بر درگيري با مهيب ترين هيولاي تاريخ ميهنم را ندارم و توان حل تضادهاي كوچك مبتلابه همين سايت را هم ندارم چكگونه مي توانيم بدون مسىوليتي مطلبي با عنوان " درگيري عشيره اي "" بنويسم ،و خطابت هم مجاهدين باشد ، بعد راحت بگويي ( من نوشته ام درگيري عشيره اي و نه اينكه مجاهدين عشيره هستند)

4 February at 15:11 · Like · 1

 

Ali Nazer

جناب دریادل عزیز، بازهم سلام
کار من و شما شده مثل همانی که من در مطلبم به آن انتقاد کرده ام. در آنجا نوشته ام که یکی می گوید پول داده یکی می گوید نگرفته و ....، حالا کار من و شما شده که شما یکی چیزی بگویید و من بگویم نه این را نگفته ام.
رفیق عزیز؛ من نوشته بودم " امکان دارد این وظیفه ایست تشکیلاتی که دارید انجام می دهید که قابل تقدیر است. اما اگر خود، بعنوان یک منفرد مستقل از این ابزار استفاده می کنید که ایراد از من، نقض غرض است. " معنای این جمله این نیست که مجاهدین خط می دهند، بلکه الزام یک سازمان اینست که مطالب انترنت را رصد کند و یک نفر مسوول آن می شود.
به اینکه شما به دیگران چه نوشته و از دیگران چه پاسخی گرفته اید مساله این نگارش نیست. مساله همانطور که شما به درستی می گویید، مسئولیت پذیری است. حال، من فکر می کنم که بخشی از مسئولیت من این است که نکته ای را که به عقلم می رسد را بیان کنم. شما هم احساس مسئولیت کرده و سعی در تصحیح من کرده اید. نه من دچار ذهنیت هستم و نه شما، چرا که ذهنیت از ندانستن واقعیات آغاز می شود. نه شما آنقدر ناآگاه هستید و نه من. بنابراین آنچه را که می نویسم از روی آگاهی می نویسم، که منطقا می تواند مخالف نظر بسیاری باشد. 
و اما در باره درگیری عشیره ای.
بحثی که در 20 ماه اخیر پیش آمده، از درون تشکیلات شورا (عضو و هوادار) آغاز شد و هنوز هم در همان محدوده عمل می کند. تا بحال، یکنفر (که وابسته به تشکیلات و باور و دیدگاه دیگری باشد) وارد گود نشده و سمت و سو نگرفته است (نه به نفع این طرف و نه به نفع آنطرف). فقط سه عده هستند که دائما درگیر این مبحث بوده اند. دشمن که در حال میوه چینی است، هواداران و دسته سوم، جدا شدگان (آنهم بخش کوچکی از جداشدگان - اکثرا سکوت اختیار کرده اند). ماهیت این درگیری کسل آور و کهنه را اگر نگوییم عشیره ای چه بگوییم؟ جنگ و درگیری ای عمومی و ملی است که همه در آن موضعگیری کنند. مثلا قتل عام 67، مثلا اعدامهای دوران حسن روحانی، مثلا مرگ بر خمینی، مثلا مرگ بر اصل ولایت فقیه.
جناب دریادل عزیز، منظور من نه توهین به مجاهدین است (چرا که با توهین کردن، مخصوصا به مجاهدین مخالفم)، و نه زیر پای آنها را خالی کردن. منظور از بیان آنچه نوشته ام، یک هشدار است که شما اصلا به آن نمی پردازید. هشدار در اینباره که در زمانی که دشمن در حال تکه و پاره کردن خودش است، ما درگیر حرفهای صدمن صنار هستیم.
آقای دریادل عزیز، چه من دچار ذهنیت شده باشم، چه کمکاری بکنم، و چه تمام وقتم را پای انترنت بگذرانم، و یا اصلا هیچکدام را نکنم و تمام وقت عضو یک تشکیلات باشم، از اصل هشداری که من داده ام نمی کاهد. بخش بزرگی از اپوزیسیون درگیرحرفهای بیخودی شده است، و اجازه داده که دشمن زیر شدیدترین فشار ها نفس بکشد. به کامنت هایی که در نوشتارم ذکر کرده ام توجه کنید. 
برای شما شادی آرزو می کنم
علی 4 فوریه 2015

4 February at 16:52 · Like · 1

 

Ahmad Moghimi

آقای ناظر ضمن درود ، شما هم گاهی‌ ناخواسته وقت خود را با بحث‌های وقت گیر و فرسایشی ، با افراد معلوم الحالی با رهنمود تشکیلاتی " من هوادار نیستم " تلف می‌‌کنید !

4 February at 17:04 · Like · 1

 

Fariborz Nik

با سلام و درود خدمت شما عزیزان و با اعلام خوشحالی از نحوه تبادل نظرتان که قطعا نشان از آگاهی و صداقت شما عزیزان دارد . اگر اجازه داشته باشم می خواهم بیافزایم که همانطور که رژیم گرفتار تارهای اشتباه تنیده سالیان گذشته خودش بوده و آینده ای خوب برای آو قابل تصور نیست .چرا که احساس می کند یک قدم عقب نشینی برابرنابودی تمام نظامش خواهد بود از اینرو سیاست از این ستون به آن ستون فرج را ادامه می دهد. متاسفانه در نقطه مقابل یعنی مخالفان نظام هم همین حال و هوا حاکم است یعنی حاضر نیستند برای برقرار کردن یک اتحاد ضد رژیم ذره ای از مواضع خود کوتاه آمده و با نقد اشتباهات گذشته خود قدمی در به رسمیت شناختن دیگران بدون هژمونی طلبی بردارند.از اینرو در چنین فضایی قطعا دست رژیم بازتر خواهد بود . چرا که قادر است از کیسه خلق ایران جیب گشاد استعمارگران و سرمایه داران جهانی را پر کند و تا درب بر همین پاشنه می چرخد دم از سرنگونی زدن خوش خیالی خواهد بود . درود بر شما خوبان صادق.

4 February at 17:37 · Like · 1

 

Ali Nazer

هموطن عزیز، احمد مقیمی با سلام
واژه هایی چون معلوم الحال برای هموطنی که می خواهد گامی مثبت در آگاهی رسانی بردارد، نه تنها مثبت نیست، بلکه در سطح یک فعال سیاسی جدی هم نیست. من با این سخن شما که فلانی دنباله رو رهنمود تشکیلاتی است، موافق نیستم. یک هوادار ترس و واهمه ای از ابراز وابستگی و حمایت خود ندارد. در مورد اتلاف وقت باید عرض کنم که من همیشه از این گونه انتقادات آموخته ام، و برای من وقتی هدر نشده است. بیشتر اوقات فکر می کنم که من وقت دیگران را تلف می کنم.
سوالی که همیشه در ذهن من بالا و پایین می رود اینست که چرا ما فعالین سیاسی و زخم خورده از خمینی آدمکش، نمی توانیم با هم با مدارا و متانت صحبت کنیم؟ اشکال در چیست؟ هم کتاب خوانده ایم، هم در خارج نمونه های دموکراسی غربی را تجربه کرده ایم، هم می دانیم که از توهین و ارعاب به جایی نمی رسیم.
شاد باشید علی ناظر 4 فوریه 2015

4 February at 20:04 · Like · 2

 

نادر رضایی

 

پیام مسعود رجوی بمناسبت 22 بهمن بهمن 1365

 

4 February at 20:04 · Like · Remove Preview

 

Nasser Daryadel

من هم آرزوي شادي و پيروزي براي شما دارم، 
راستيش من از بحث ،، متمركز ،آن را دنبال مي كنم، 
كلامات مفاهيمي صرفأ انتزاعي نيستند ،در بطن خود تاريخ و مفهومي دارند، من اين مفاهيم را دنبال مي كنم، 
سرنگوني تنها كلام نيست، 
سرنگوني تنها انتقال ذهن به قلم نيست، 
سرنگوني جبهه خيالي نيست،
ابزار سرنگوني عمل و تجربه است 
عمل مي كنيم، تجربه به دست مي آوريم و باز عمل مي كنيم، تئوري بدون پراكتيك ،تنها نوشته اي در يك كتاب گوشه قفسه منزل است، كه با خواندن يا نگاه كردن به آن كاهي هم از سرجايش تكان نخواهد خورد، 
نوشته اي : ( كه جبهه سرنگوني طلبان چند صدايي است و سلائق مختلف در آن فعال هستند) 
جبهه سرنگوني طلبان !!!!!!!!!! 
افراد رساتر است،

4 February at 20:15 · Like

 

Ali Nazer

ناصر دریادل عزیز با سلامی دوباره
تقریبا با تمام کامنت شما موافقم. به همین خاطر هیچ موقع خودم را مبارز قلمداد نکرده ام.
اما جبهه سرنگونی طلبان با چند علامت تعجب را نمی فهمم. آیا خود جبهه جای تعجب دارد یا سرنگونی طلبی، یا جبهه ای از سرنگونی طلبان. آیا اگر می نوشتم جبهه همبستگی ملی، بازهم جای علامت تعجب داشت؟ دیگر اینکه افراد رساتر است را نمی فهمم. آیا منظورتان جبهه افراد است، یا جبهه افراد سرنگونی طلب، یا افراد سرنگونی طلب؟ 
به نظر من هرکدام که باشد، تا زمانیکه امر سرنگونی در بطن آن نهفته است، حتی در کلام، باید آن را قدر دانست. 
چرا باید به دیگران بگوییم چون جبهه نمی توانید تشکیل دهید، چون نمی توانید اسلحه دستتان بگیرید، چون نمی توانید مانند مجاهد خلق عمل کنید، چون فقط اهل مطالعه هستید، پس لطفا شما از سرنگونی حرف نزنید و بروید دنبال روزمره گی؟ 
به نظر این حقیر، هرکس، به اندازه قدمی یا درمی یا قلمی و یا حتی آرزو و دعایی خواهان سرنگونی این نظام باشد، باید او را خوش آمد گفت. قدم او روی دو جشم من، برای من او فرزند خلق است.
به دیگران نباید بخاطر کمبودهایشان سرکوفت زد. ما برای وصل کردن آمدیم نی برای فصل کردن آمدیم.
شاد باشید
علی 4 فوریه 2015

4 February at 21:43 · Like · 1

 

Mustafa Piri

با سلام به اقاي ناظر ، دوست عزيز در دعواهاي عشيرهاي هميشه اول به شروع كننده تزكر داده ميشود ، زيرا او مقصر محصوب ميشود و چون شما قضاوت ميكنيد به مدافع تزكر ميدهيد و اين دور از شعنع شماست ،

4 February at 23:24 · Like · 1

 

Nasser Daryadel

هيچ چيز به اندازه اي كه جبهه اي تشكيل شود و در راه سرنگوني قدمي بر دارد ،مرا خوشحال نمي كند،
اين علامت به مفهوم اين است چون كه جبهه اي نيست و هنوز تشكيل نشده بهتر از لغت فرد ،يا افراد خواهان سرنگوني هستند استفاده شود ،چون در عرف سياسي و عيني و نه تنها لزومأ انتزاعي ،،جبهه حول يك برنامه مدون با اختلاف سليقه شكل مي گيرد و طبيعتأ طيف هاي مختلفي حول آن برنامه جمع مي شود، من تا حالا نشنيده ام جبهه سرنگوني طلب شكل محتوايي و بيروني گرفته باشد، 
اگر هست لطفأ آگاهم كنيد، 
با احترام

Yesterday at 03:59 · Like · 1

 

Nasser Daryadel

صرفأ جهت اطلاع آقاي مقيمي،
اگر بخواهم با ادبيات خودت پاسخ بدهم، آن وقت معلوم الحال هستم،
اگر عيانأ خواستيد مطلبي بنويسيد لطفأ اول بخوانيد،
هيچ اشكالي ندارد خواندن،
من گفتم تشكيلاتي نبوده و نيستم، و نه هوادار،
بلطبع وقتي از اين موضع صحبت مي كنم به عنوان هوادار صحبت مي كنم، 
منتها اگر مجاهدين صد تا يا صدهزارتا هوادار داشته باشد من آخرينم . مي خواستم اين مطلب را خصوصي بنويسم، ولي چون زياد به ابزار فيس بوك وارد نيستم عموميش كردم، 
موفق باشيد

Yesterday at 09:08 · Like

 

Mehdi Barzin

علی ناظر از روی دلسوزی و وطنپرستی همیشه خواهان انست که نه سیخ بسوزد و نه کباب و بایستی همه چیز با صلح و صفا خاتمه پیدا کند و ایشان رل بابا بزرگهای قدیم را در سر و سامان دادن اختلافات درون فامیل بازی میکنند. در اینجا بایستی بگویم که مقصر اصلی در این دعوای " عشیره ای " خود مجاهدین هستند که در جواب یک استعفا ی ساده , چنین بلوائی را راه انداخته و هنوز ادامه میدهند و گویا دارند مبارزه بی امانی را بر علیه ادمکشان دربار ولایت انجام میدهند.

3 hrs · Edited · Like

 

Nasser Daryadel

آقاي برزين عزيز 
در مبارزه سياسي آن هم با هيولاي خميني ، روند خود به خودي رفتار و اعمال خود به خودي تنها از آدم هاي بي پرنسيپ بر مي آيد، وگرنه آدم هايي كه شرافت مبارزه اي دارند ،در هر فضاء و مكان دشمن اصلي را تشخيص مي دهند و سمت و سوي مبارزه را به آن جهت سوق مي دهند، براي شناخت شما و اينكه پاسخي داده باشم به صفحه شما سري زدم ،ذيل همين نوشته فوق ، شخصي با عنوان شورش لرستاني با اين مضمون مرقوم فر مودند ( وضيفه ما تشديد و استفاده از تضاد مابين مجاهدين و رژيم است) كامنت هاي رد و بدل شده مابين شما و شورش لرستاني نشان مي دهد كه اين نوع نگاه مورد تأييد شما هم است ،،خوب بريد استفاده ببريد نوش جان . شايد در اين ميان با نفله و نابود شدن مجاهدين چيزكي نصيب شما شود،
شما را چه به مبارزه مستقيم با رژيم!! 
حالا بهتر متوجه مي شوم چرا به زعم شما،،كدخدايي "" از آقاي ناظر ناراحت مي شويد! 
ظاهرآ بعضيها عادت دارند نوشته ها را از آخر بخوانند ،اگر نه بايد مي دانستند كه استعفاء ،،ديگر در اين آمور مسئله ثانويه يا آخريه است ، و مطالب رد وبدل شده ربطي به استعفاء ندارد، موضوعاتي را مطرح ميكنند ،پاسخي در خور ميگيرند 
ولي ظاهرأ با استفاده از عنوان استعفاء بيشتر به مقصود مي رسيد. 
موفق باشيد

1 hr · Edited · Like

 

Mehdi Barzin

حاج اقا ناصر از قرار معلوم خیلی " مبارز" تشریف دارند و خیلی هم مجاهد اللهی تشریف دارند. برای اطلاع این حاج اقای مجاهد باید بگم که شورش لرستانی تا همین یکی دو سال قبل از فعالین در شورا بود و در اکثر اکسیونهای مجاهدین و شورا شرکت داشت و با وجود بی دین و ایمان بودن از برادران مجاهد بسیار حمایت میکرد. من با او دوست هستم و بیش از 45 سال از مبارزان مجاهد در مقابل شیخ و شاه دفاع کردیم . البته زمانی که برادران کار و فعالیتشان بر علیه شیخ و شاه بود که امروز نیست و بمانند من و تو فقط در فیسبوک است و یکی دوبار در سال برگزاری یادبودی . شما بگو ببینم با اینهمه دلارهای اهدائی کار دیگری انجام میدهند؟ در ضمن خیلی مایلم بدانم که شما در اینمدت تا کنون کجا بوده ای ؟ اگر اسم و رسم خودت را آنگونه که هست بنویسی , بطور حتم تو مبارز نستوه را خواهم شناخت . بمانند شما در بین ایرانیان مزدور رژیم آدمکشان اسلامی و سازمانهای " اپزیسیون " زیاد هستند. لطفا" زیاد پز مبارزی ندهید که از اینگونه " مبارزان " حالم بهم میخوره .

43 mins · Like · 1

 

Nasser Daryadel

آقاي برزين نوشته تان را برداشتيد؟؟؟؟

35 mins · Like

 

Ali Nazer

به هموطنان عزیز، مهدی برزین و ناصر دریادل
با سلام.
خواهش می کنم اگر افتخار می دهید و در این صفحه فیسبوک من نظری که بسیار قابل احترام و آموزنده برای منست، درج می کنید، همه و همه در باره نوشته های خود من و محتوای آن باشد. در غیر اینصورت لطفا به صفحات همدیگر رفته و هرآنچه دل تنگتان می خواهد بنویسید.
برای همه سعه صدر آرزو می کنم
علی ناظر 6 فوریه 2015

 

منبع: سايت ديدگاه




نسخه‌ی چاپی  
ارسال اين مطلب به دوستان

در آرشيو سايت ديدگاه:
مطالب ديگر از
علی ناظر:



در پیوند با این مطلب نظری ثبت نشده است.

  


[www.didgah.net] [email: irancrises@gmail.com] [© Didgah 1996]
بازچاپ مطالب سایت دیدگاه با ذکر منبع آزاد است.