شبکه‌ی دیدگاه: نیروهای سرنگونی‌طلب متحد شوید didgah      

صفحه‌ی نخست‌

حقوق بشر

يادداشت هفته

 پيوندها 

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸



سايت ديدگاه


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:
فیس بوک Yahoo Google Twitter Delicious دنباله بالاترین

بلژيك - بروكسل- ميدان شومان
دوشنبه 7 نوامبر - 16 آبان همزمان با اجلاس اتحاديه اروپا

علی ناظر

برچسب تروريستي عليه مجاهدين مهمترين نتيجه سياست مماشات و حفظ ديكتاتوري آخوندي است.
سايت ديدگاه هميشه بر اين باور است که برچسب ناچسب «تروريست» نه تنها در راستاي خشنودي رژيم جمهوري اسلامي است، بلکه براي محدود کردن مجاهدين و پيشگيري از فعاليت به حق آنها براي آزادي و دموکراسي در چارچوب باورهايشان است. کليه نيروها ونهادهاي مدافع حقوق بشر، بدون در نظر گرفتن اختلافات سياسي / ايدئولوژيکي بايستي خواهان حذف نام سازمان مجاهدين خلق از اين ليست شوند؛ چرا که اين يک خواست اصولي و مبتني بر باورهاي هر نيروي سرنگوني طلب دموکرات است
علي ناظر 7 آبان 1384 - ديدگاه

منبع: سايت ديدگاه




نسخه‌ی چاپی  
ارسال اين مطلب به دوستان

در آرشيو سايت ديدگاه:
مطالب ديگر از
علی ناظر:



[تاریخ ارسال: 08 Nov 2005]  [ارسال‌کننده: ف ــ قادرى]  [  ]  
شوراى ملى مقاومت ايران هميشه تاكيد مى كند كه تنها آلترناتيو دموكراتيك جمهورى اسلامى است و در اين رابطه هم راه بسيار پر پيچ و خمى را تا به امروز آمده است.در مورد اين كه شوراى ملى مقاومت ايران چقدر مستقل است و اعضا و افرادش مستقل از مجاهدين فكر مى كنند و يا اينكه چنانكه ملاها ودشمنان و همچنين مخالفان آن مى گويند يك در پوش سياسى براى رهبرى مچاهدين يعنى آقاى مسعود رجوى و خانم رجوى مى باشد خودش مورد بحث مى باشداما يك واقعيت هست كه اين مجموع از تمام گروههاى سياسىديگر فعالتر و در اساس نمى شود كار هاشان را با همديگر قياس كرد وجمهورى اسلامى از اين گروه بيشتر خطر را حس مى كند وسعى در نابودى اش دارد من به عنوان يك ايرانى دموكرات و مخالف جمهورى اسلامى كه از سال 1976 دربلژيك اقامت دارم وناظر بر اين تظاهرات بودم مى خواهم بگويم اگر شما تنها آلترناتيو هستيد و نمى خواهيد فقط خودتان براى خودتان تتها آلترناتيو باشيد چراتنوع شعارها و عئسها را در تظاهرات مراعات نمى كنيد.چرا همانطور كه آن هموطن ديگر درست گفته فقط عكسهاى مسعود و مريم رجوى و سه چهار انگشت شمار ديگر وجود دارد و اساسا به هيچ شخصيت ديگر توجه نمى كنيد و آن را قبول نداريد. رفقا!البته كه شما عليه جمهورى اسلامى اين دشمن بزرگ و كثيف ترين مانع تاريخى در رسيدن مردم به آزادى سخت مبارزه مى كنيد ،اين ثابت مى كند كه شما مبارزان خوبى هستيد كه كسى هم كه با اين جمهورى اسلامى خصم باشد انكارش نمى كند و ناچارا بايد به شما احترام بگذارد ولى شعارها و صحنه پردازى هاى شما و آنچه هر روز و هر شب داريد ارائه مى كنيد خبر از يك تنها آلترناتيو دموكراتيك نمى دهد و اين فرهنگ و نحوه رفتار يك تنها آلترناتيو دموكراتيك نيست. تنها آلترناتيو دموكراتيك بريك راه و فرهنگ بسته اى كه به جز خودش همه را مننفى مى كند و دائم خودش و رهبرى خودش را پر رنگ مى كند و برش مى كشد اتكا نمى كند بلكه بر فرهنگ بسط و تائيد شخصيتها و مبارزان ديگر و شعارهائى كه فقط خودش را در بر نمى گيرد نشان مى دهد كه آلترناتيوى است كه ظرفيت پذيرش اقشار عظيمى از ملت و نمايندگان و شخصيتهاى مورد احترام آنها رابا هر گونه تفاوت فكر دارد.اميدوارم كه هر چه زودتر وارد دنياى يك آلترناتيو دموكراتيك واقعىبشويد و تنها به اينكه عكسهاى نظامى و اخم دار آقاى رجوى را تبديل به عكسهاى خندان بنمائيد اكتفا نكنيد و شاهد اين مساله باشيم كه در كنار عكسهاى رهبران مجاهدين كه البته عليه آخوندها مبارزه مى كنند عكسهاى شخصيتها و شهيدان ديگر هم وجود داشته باشد و يك فرهنگ جديدى ارائه بشود كه اين فرهنگ هم در امروز و هم در آينده محافظت از بسيار چيزها خواهد نمود.

  

[تاریخ ارسال: 07 Nov 2005]  [ارسال‌کننده: خواننده ديدگاه]  [  ]  
با همه اختلاف فكر رفتم و در تظاهرات شركت كردم تا صداى مردم ايران عليه ملاهاى بى همه چيز بلندتر شود. تظاهرات خوبى بود ومجاهدين زحمت زيادى كشيده بودند و شعارها هم از قبل بهتر بود و كمتر شعار ايران رجوى داده شد ولى در هر حال اين شعار داده مى شد.خيلى خوب است كه مجاهدين توجه به تنوع شعارها داشتند و چه اتفاقى مى افتاد اگر در كنار صدها و صدها عكس خانم و آقاى رجوى عكسهائى از ديگر شهداى راه آزادى و نويسندگان و شاعران شهيد در حكومت آخوندها و مبارزانى هم كه در خارج توسط آخوندها ترور شدند وجود داشت؟ آيا از قدر و مقام آقا و خانم رجوى كم مى شد يا در ميان سايرين حال و هواى بهترى به وجود مى آمد؟خيلى ها سخنرانى كردند ولى بهترين سخنرانى از مبارز قديمى و عضو شوراى ملى مقاومت آقاى دكتر كريم قصيم بود كه خىلى خوب است در صورت امكان در ديدگاه براى استفاده همه درج بشود. در هر حال خدا كند كه مجاهدين از ليست تروريستها خارج بشوند.   

[تاریخ ارسال: 31 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: خواننده ديدگاه]  [  ]  
مىرويم و شركت مى كنيم و فرياد مى زنيم و اميد اينكه كمى عقل به كله پوك كسانى كه مجاهدين را در ليست تروريستى قرار دادند برگردد و اينقدر روى الاغ مرده جمهورى اسلامى شرط بندى نكنند و اينقدر به ملت ايران با در ليست قرار دادن مجاهدين و حمايت از آخوندهاى حاكم بر ايران توهين نكنند. سرافراز باد ملت ايران وسرنگون رژىم مستبد وجمهورى اسلامى پايدار و سربلند تمام مبارزان و مجاهدان راه آزادى دست شما هم درد نكند آقاى ناظر بخاطر احساس مسئوليتتان.   

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: محمد قناعتگر شفتى]  [  ]  
به عنوان يك ايرانى تبعيدى و متنفر از جمهورى اسلامى و هر نوع حكومت كه بخواهد رنگ مذهبى داشته باشد و به عنوان يك ايرانى كه معتقدم دين به عنوان مساله شخصى انسانها بايد مورد توجه و احترام قرار بگيرد در تظاهرات بروكسل شركت مى كنم و عليه بر چسب كثيفى كه خونريزان حاكم و تجاوزگران خارجى به بخشى از نيروهاى مبارز و آزادى خواه مملكت عزيز ما يعنى مجاهدين خلق ايران چسبانده اند فرياد خودم را خواهم زد. زهى بيشرافتى و ناجوانمردى كه ملتى را از حق دفاع مشروع در برابر يك حكومت كثيف مذهبى كه جان و مال ناموس ملتى را به باد فنا مى سپارد مانع بشوند. بايد فرياد خودمان را عليه اين ستم بلند كنيم. در باره شعار هم كه دوستان مى نويسند تاكيد من اين هست كه غرض بى احترامى به مبارزان اين مملكت و مجاهدتهاى آقاى مسعود رجوى در برابر آخوندهاى كثيف و فاسد الاطراف نيست واقعيت اين هست كه يك شعار گروهى را نبايد در يك تظاهراتى كه انواع و اقسام عقايد در آن شركت مى كنند داد . البته اگر فقط انتظار اين هست كه مجاهدين در اين تظاهرات شركت بكنند و لاغير مى توانند هر طور كه خودشان مى خواهند عمل بكنند.با شعار زنده باد آزادى و سر نگون باد رژىم تروريست جمهورى اسلامى و برقرار باد دموكراسى صدايمان را به گوش جهان بكوبيم و اعتراض خودمان را اعلام بداريم.   

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: ماشالله]  [  ]  
سلام بر شما باد و سعه صدر فراوان شما در درك ضروريات ملى و ميهنى فارغ از هر اختلاف. من هم به عنوان يك ايرانى تبعيدى كه اختلافات جدى با مجاهدين دارم ولى دشمن ملت ايران را رژىم جمهورى اسلامى مى شناسم اميدوارم كه سازمان مجاهدين از ليست ترورىستى خارج شوند كه مجاهدين تروريست نبوده و نيستند و منهم آرزو مى كنم شعار آزار دهنده ايران رجوى رجوى ايران كه به هيچوجه شعارى ملى نيست و تنها شعار سازمان مجاهدين است و از آن به طور شديد بوى فرد پرستى به مشام ميرسد در اين تظاهرات داده نشود و فرياد زنده باد آزادى و ايران آزادى كه مساله مشترك تمام تبعيديان است همه را به هم نزديك كند.   

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: احمد-سروش]  [  ]  
آقای سعید سلطانپور توجه داشته باشید که اگر سازمانی به دامن غرب درغلطیده باشد در لیست تروریستی قرارش نمی دهندو پایگاه هایش راهم بمباران نمی کنند. تنها علت اینکه سازمان مجاهدین درلیست تروریستی گذاشته شد زمان کلینتون بود که از هول حلیم خاتمی در دیگ افتاد و برای بازکردن راه مذاکره با ایران مجاهدین را درلیست گذاشت. درضمن لطف کنید شما یک سازمان مردمی دیگر را نشان دهید که بتواند حداقل 2000 نفر در تظاهراتش جمع کند تا ما برویم سراغش . و لطف کنید بفرمائید این سازمان غلتیده در دامن غرب چرا اینهمه از طرف کشورهای غربی تحت فشاراست و مرتب هوادارانش را یا دستگیر میکنند یا حسا ب هایشان را می بندند و یا سلاح هایشان را می گیرند . اگر سازمان های حماس و حزب الله در لیست اروپا نیستند دلیلش این است که کشورهای اروپایی سرمایه گذاریهای وسیع ( از آن نمونه ها که درایران دارند) در اسرائیل ندارند که نگران باشند و به پز طرفداری از یک کشور فلسطینی هم نیاز دارند . همانطور که درمراسم تدفین عرفات دیدیم . شما چرا همه چیز را با هم قاطی میکنید؟ درضمن خیلی از سازمان های مردمی دیگر هستند که درلیست اند مثل ببرهای تامیل و نظایرآن . سعی کنید مسایل را همه جانبه تحلیل و تفسیر کنید نه کلیشه ای . متشکرم   

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: ناصر فرزانه]  [ fard64@wanadoo.nl ]  
با درود به رفیق عزیز ناظر،
شما با متنی کوتاهی از تظاهرات 7 نوامبر، با تاکید بر اینکه این تظاهرات انگار فقط برای حذف نام سازمان مجاهدین خلق از لیست تروریستی از طرف مجاهدین اعلا شده، پشتیبانی کرده اید. البته با این مضمون که " کلیه نیروها و نهادهای مدافع حقوق بشر...بایستی خواهان حذف نام سازمان مجاهدین خلق از این لیست شوند". بنده هم صددر صد با حذف برچسب تروریستی مجاهدین خلق از لیست های کشورهای آمریکا و اروپا موافقم.
اما به چیزی که اشارهای به آن در متن شما نشده موضوع دیگر این تظاهرات است، مبنی بر اینکه مجاهدین هم همصداو هماهنگ با سیاست های آمریکا و اروپا در مورد مسئله پروژه های هسته ای ایران، خواهان "ارجاع پرونده اتمی رژیم به شورای امنیت" هستند. سئوالم از شما این است که آیا موافقید با موضوع ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت؟ اگر آری، پس چرا این مسئله را در متن تان حذف کرده اید؟
نظر بنده این است که حذف نام سازمان مجاهدین خلق از لیست به اصطلاح تروریستی امپریالیست ها آری، اما ارجاع پرونده هسته ای ایران به بهانه "ارجاع پرونده اتمی رژیم آخوندی به شورای امنیت" نه! چرا که مسئله هسته ای ایران هیچ ربطی به امپریالیست ها ندارد که با ارجاع آن به شورای امنیت، ضمینه تجاوز و تخریب به ایران و ایرانی را فراهم کنند- همچون جنایاتی که در کشور عراق مرتکب شده اند و می شوند. همچنین برخلاف ادعاهای رژیم ولایت فقیه آخوندی، هسته ای شدن ایران هیچ تاثیری در ماندگاری این رژیم جبار آخوندی ندارد، همانطور که امکانات هسته ای و اتمی شوروی سابق نتوانست از فروپاشی نظامات جبار استالینیستی جلوگیری کند. فروپاشی رژیم ولایت فقیه آخوندی فقط و فقط با اراده و مقاومت ملت ایران و فرزندان مبارز و آزادی ستان او حتمی است که تضمین پیشرفت، آبادی و آزادی و استقلال در ایران زمین است. هر نوع راه حل دیگری از قبیل گسترش محاصره اقتصادی و یا تجاوز نظامی به ایران زمین به هر نوعش و به هر بهانه ای، ضدانقلابی و علیه منافع ملت ایران می باشد و نتیجه ای جزء تخریب و ویرانی و وابستگی بیش از پیش برای ملت ایران به ارمغان نخواهد آورد.
سرنگون باد رژیم ولایت فقیه آخوندی
پیروز باد مقاومت انقلابی ملت ایران
  

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: بهمن]  [ bahman1940@yahoo.com ]  
آقاي ناظر, بنظر بنده كار بسيار بجايي كرده ايد . آلان ديگر زمان كنار گذاشتن اختلافات جزيي است و بايد به حمايت از هر نيرو و جريان و يا فردي كه دل در گرو آزادي مردمش دارد و خواهان سرنگوني تام و تمام اين رژيم است پرداخت. اينكه مجاهدين مسلمان هستند به خودشان مربوط است, اينكه فدائيان كمونيست هستند به خودشان بر ميگردد و آنكه لائيك است نيز بخودش بر ميگردد. آنچه كه به من پناهنده دور از وطن و عزيزانش برميگردد آزادي وطن است. پس حمايت و پشتيباني مي كنم هر آنكه را بدنبال آزادي ايران است.ملت شريف ايران نشان داده كه هرگز زير بار زور نخواهد رفت.   

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: صفا]  [  ]  
با آرزوی سلامتی آقای مسعود رجوی و با این امید که چشم دشمنانش کور شود ـ از مجاهدین که «تظاهرات به حق بروکسل» را تدارک می بینند ، خواهش می شود لطفاً در این تظاهرات شعارهای درست تری داده شود و بهتر از همه همانست که خانم رجوی هم در صحبت خوبی که پیرامون شب قدر داشتند ، فرمودند :
۱ -پرونده این رژیم به شورای امنیت برود. ۲- رژیم آخوندها پایش را از عراق بیرون بکشد و ۳ - برچسب تروریستی به مجاهدین خانمه یابد . پس لطفاً لطفاً با تکرار شعار دافعه دار « ایران رجوی ، رجوی ایران» هموطنان غیر مجاهد خود را نرانید . خواهران و برادران ، این شعار در شرئط کنونی فقط و فقط دافعه دارد . صفا
  

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: فروغ آزادی]  [ forough_azadi@hotmail.com ]  
این کار به جا و شایسته دوست نادیده ام علی ناظر را می ستایم و امیدوارم، حتی پیش از خروج مجاهدین از لیست تروریستی، که دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد، این سازمان مردمی با انتشار نشریاتی همچون شورا، که در آن هر موضعی بر علیه رژیم آخوندی بتواند منعکس شود، جبهه همبستگی ملی را از این دریچه (نشریه) به معرض دید عموم بگذارد.
از ایران تحت حاکمیت آخوندهای بی وطن - فروغ آزادی
  

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: هدایت اشتری لرکی]  [ hedayat@noos.fr ]  
[همراه با پاسخي کوتاه از علي ناظر]


سال ۱۳۵۷ است ایران بافریاد استقلال آزادی جمهوری اسلامی سرازخواب ۲۵۰۰ ساله برداشته است. درآغاجاری هستم شهر نفت وگرما.
با چندنفرازدوستانم هستند که حالا نیستند درجنگ شهید شدند. یکی ازبچه های چپ به من میگوید هدایت خدادرقرآن گفته که حتما انگلس
و لنین ومارکس بنده های مرا ازفقر وبدبختی نجات میدهند.پرسیدم چطور گفت سوره بقره با الم شروع میشود درترجمه فارسی هم آمده
که الم رمزی است بین خدا وپیغمبر. ولی حالا کشف شده که الم همان رمزی است که از ترکیب سه حرف اول اسامی انگلس و لنین و
مارکس درست شده است. زمانی که در پایگاه پنجم شکاری دربانک سپه بودم یکی ازهمافرها به من گفت ابراهیم یزدی در آمریکا همیشه
تکبیر را بالهجه آمریکایی تلفظ میکرد یعنی TAKE BEER که کلا با تکبیر اسلامی تفاوت داشت. راستی آقای ناظر ترا به خدا کمی به
من سالخورده کمک کنید که لابلای این همه هیاهو تکلیف چیست. شاید خواسته نابجایی باشد ولی من بانکی سیاسی نیستم منهم مانند
میلیون ها مردم ایران با بااعتقادات مذهبی وباورهای سنتی خود به امید ایرانی بهتر زندگی میکنم. خدا همه شمارا حفظ کند.


علي ناظر: به بهانه پاسخ [تکليف چيست]

هموطن عزيز سلام. هياهويي نيست. موضوعي پيش آمده، عده اي مخالف و برخي موافق آن صحبت مي کنند. تمرين دموکراسي در يک محيط آرام و متين يعني همين. کسي به کسي پرخاش نمي کند، تو هين نمي کند، برچسب نمي زند، جاسوس و مزدور و بريده و عامل خارجي نمي خواند، ولي انتقاد خود، و پاسخ به انتقاد، را شفاف بيان مي کند.

بي شک اعتقادات شما (بعنوان فرد مسلمان) در اين مقوله بخصوص نقشي نبايد ايفا کند. به نظر شخصي من يک مسلمان همانقدر مي تواند از قتل يک انسان رنجديده و مظلوم غمزده شود، که يک مسيحي، يهودي و يا بي خدا. من با خيلي از حرفهاو کارهاي مجاهدين مخالفم، اما با آنها موافقم که مرز بين با خدا و بي خدا نيست، بلکه بين استثمارکننده و استثمار شونده است. فکر کنم مسلمانان به استثمار شونده مي گويند مستضعف، و بي خدايان سوسياليست مي گويند مزدبگير/کارگر. در اين مقطع و پس از 26 سال حکومت ظالم، من به «استثمارشونده» مي گويم ملت ستمديده ي ايران - و براي سرنگوني حاکم ظالم، مردم و در رأس آن نيروهاي مترقي و دموکرات بايستي متحد شوند. شرکت در اين تظاهرات، نه براي صحه گذاشتن بر ايدئولوژي اسلامي مجاهدين و اينکه آن «هماورد ايدئولوژيكى و سياسي استبداد مذهبي» است، بلکه گامي است در راستاي عملي کردن باورهاي خودمان به دموکراسي، حقوق بشر و ضديت سازش ناپذيرمان با رژيم.
باور داشته باشيم که مي توانيم (مانند «ديدگاه») مستقل (و حتي مخالف) باشيم ولي از حقوق «مخالفين» خود هم دفاع کنيم. و اين مي شود تفاوت فاحش و پايه اي ما با رژيم. بي شک ما- همه ي مخالفين رژيم، مدافع حقوق بشريم.


با اجازه يک پيام کلي به همه کاربران: لطفا نظرخود را با حروف لاتين ارسال نکنيد.

علي ناظر - 8 آبان 1384 - ديدگاه
  

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: طیبه - ف]  [  ]  
سلام آقای ناظر. دستتان درد نکند و به امید اتحاد تمام عیار همه نیروهای سرنگونی طلب که شعار سایت شما ست . موفق باشید   

[تاریخ ارسال: 30 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: سعید سلطانپور]  [ ssultanpour@yahoo.com ]  
سازمان مجاهدین سالهای زیادی است که به موازات دور شدن از مردم به دامن غرب غلتیده است.
اگر سازمانی حمایت مردمی داشته باشد که از بر چسب تروریستی نمی هراسد. مثلا حزب الله لبنان و حماس در لیست تروریستی هستند ولی این آمریکا هست که باب مذاکره را باز گذاشته است . و اتخا دیه اروپا انها در لیست تگذاشته است.
بحای التماس به غرب راهکارهای نزدیک شدن به مردم ایران را پیدا کنید که ان هم از طریق نقد سازمان و رهبر ان است.

موفق باشید
  

[تاریخ ارسال: 29 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: نازنين]  [  ]  
درود بر شما باد با نگاه و نگرش درست شما موافقم و آرزو مى كنم هميشه موفق باشيد.   

[تاریخ ارسال: 29 Oct 2005]  [ارسال‌کننده: نسیم نیوشا]  [  ]  
باسلام وخسته نباشید.
زنده باد به احساس مسئولیت تان دررابطه بامقاومت خونین بال . آقای علی ناظر.

پیروز باشید.

نسیم نیوشا.
  

  


[www.didgah.net] [email: irancrises@gmail.com] [© Didgah 1996]
بازچاپ مطالب سایت دیدگاه با ذکر منبع آزاد است.