27/07/2024

تبادل آتش میان حزب‌الله و اسرائیل شدت گرفت؛

به دنبال حملات روز جمعه اسرائیل به لبنان، حزب‌الله لبنان که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است، روز شنبه اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی را بر فراز آسمان لبنان سرنگون کرده و حملاتی را علیه مواضع ارتش اسرائیل در شمال این کشور انجام داده است.

منتشر شده در: 01/06/2024 – 16:51

۲ دقیقه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب‌الله لبنان امروز شنبه ۱۲ خرداد اعلام کرد که جنگنجوهای این گروه یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمس-۹۰۰ را سرنگون کردند. حزب الله پیش از این هم در ماه‌های اخیر از انهدام این نوع پهپادهای اسرائیلی خبر داده بود. آخرین مورد آن به ماه آوریل بازمی گردد.

ارتش اسرائیل هم تایید کرد که که یک «موشک زمین به هوا» یکی از پهپادهای این کشور را که «در حریم هوایی لبنان عمل می کرد» سرنگون کرده است و افزود که در حال بررسی آن است.

اوایل روز شنبه، این گروه نیابتی ایران از کشته شدن دو جنگجوی خود در حملات روز جمعه اسرائیل خبر داد و اعلام کرد که در پاسخ به حملات اسرائیل علیه مناطق جنوبی و «منازل غیرنظامیان»، «حمله هوایی با استفاده از پهپادهای انفجاری (…) با هدف قرار دادن مواضع افسران و سربازان دشمن انجام داده است.»

«کمیته بهداشت اسلامی»، وابسته به حزب الله به خبرگزاری فرانسه توضیح داد که این حمله در پاسخ به هدف قرار گرفتن یک موتورسیکلت در منطقه «مجدل سلم» توسط هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی انجام شده که در جریان آن دو نفر مجروح شدند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنیدآبونه شوید

ارتش اسرائیل هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو تروریست حزب‌الله که در منطقه مجدل سلم فعالیت می‌کردند مورد اصابت یک هواپیما قرار گرفتند».

ارتش اسرائیل صبح روز شنبه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای این کشور شامگاه گذشته در پاسخ به شلیک‌ها به شمال اسرائیل، به «تاسیسات مهم» حزب‌الله در مناطق مختلف جنوب لبنان، به ویژه در عدلون، در ۳۰ کیلومتری مرز، حمله کرده‌اند.

به گزارش خبر گزاری رسمی لبنان، شامگاه جمعه، یک زن در حومه عدلون کشته شد و چندین نفر دیگر در اثر حمله پهپادهای اسرائیلی به خانه‌ای که «به طور کامل ویران شده بود» زخمی شدند.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه بین اسرائیل و حماس، حزب الله در حمایت از متحد فلسطینی خود عمل کرده و تبادل آتش میان جنوب لبنان و شمال اسرائیل به صورت تقریبا روزانه ادامه دارد.

بر اساس شمارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال درگیری‌ها در نزدیک به هشت ماه گذشته، ۴۵۰ نفر در لبنان که اکثر آن‌ها جنگجویان حزب‌الله هستند، کشته شدند. اما حدود ۸۰ غیرنظامی لبنانی نیز در حملات اسرائیل جان باخته‌اند. به گفته مقامات اسرائیلی، در این مدت دست‌کم ۱۴ نظامی و ۱۱ غیرنظامی اسرائیلی در نتیجه این درگیری‌ها کشته شده‌‌اند.