19/05/2024

نشریه جروزالم پست در گزارشی تحلیلی به نقل منابعی داخلی در اسرائیل اعلام کرد که حمله بامداد روز جمعه پیامی روشن برای ایران به همراه داشت.

منابع مورد استناد در گزارش به این روزنامه گفته‌اند پیام اسرائيل از حمله در نزدیکی یکی ازتاسیسات هسته‌ای ایران این بود که «می‌توانستیم شدید‌تر از این عمل کنیم.» 

این منابع تاکید کرده‌اند: «پیام روشن بود؛ ما این بار به سایت‌های هسته‌ای شما حمله نکردیم، اما می‌توانستیم در همین نزدیکی شدید‌تر عمل کنیم.»

منابع به جروزالم پست گفته‌اند که حمله به ایران در اصفهان که منابعی در نیویورک تایمز آن را به اسرائیل نسبت می‌دهند، به بخشی از متعلقات یک پایگاه هوایی تقریباً درست در کنار یک مرکز هسته‌ای اصابت کرده است.

به عبارت دیگر، حمله به اصفهان از نگاه تحلیلگر روزنامه جروزالم پست نه تنها برای آسیب رساندن به ایران، بلکه برای روشن‌تر کردن این موضوع طراحی شده بود که سایت‌های هسته‌ای این کشور چقدر در برابر حمله آسیب‌پذیر هستند.

روایت جروزالم پست از این جهت متفاوت است که بنا به این گزارش حمله به این بخش از اصفهان با موشک‌های دوربردی که از جنگنده‌ها شلیک شده صورت گرفته است. مقامات ایران اما می‌گویند حمله با ریزپهپادها صورت گرفته است. یک مقام ایرانی به رویترز گفته است که هیچگونه موشکی به ایران شلیک نشده است.