27/07/2024

معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: ۱۰۰ هزار نفر برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت سازماندهی شده اند.

سازماندهی ۱۰۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: ۱۰۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود، در پایتخت سازماندهی شده اند و مشارکت می‌کنند.

احمد قیومی افزود: اطلس جغرافیایی شعب اخذ رای در مناطق ۲۲ گانه پایتخت و شهرستان تهران بازبینی شده تا دسترسی رای دهندگان به شعب تسهیل شود.

فرماندار تهران افزود: تعداد شعب در انتخابات ریاست جمهوری درمقایسه با انتخابات مجلس اضافه نشده و منظور ما از بازبینی اطلس، تغییرات مکانی شعب است، زیرا برخی نقاط در تهران اولویت‌های جمعیت جدیدی دارد که آنها را بررسی کرده ایم.

احمد قیومی افزود: برای اقلیت‌های دینی هم شعب اخذ رای در کلیسا‌ها و کنیسه‌ها در نظر گرفته و سازماندهی استقرار شعب و صندوق اخذ رای در این اماکن انجام شده است.

معاون استاندار و فرماندار تهران تاکید کرد: در هر شعبه ۲۳ تا ۲۵ نفر عوامل اجرایی در نظر گرفته‌ایم و در انتخابات ریاست جمهوری برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر فرمانداری حوزه مستقل دارد و فقط در شهر تهران حدود چهار هزار شعبه خواهیم داشت.

احمد قیومی افزود: بازرسان وزارت کشور هم در شعب حضور خواهند داشت و در مجموع ۱۰۰ هزار نفر برای اجرای انتخابات در شهر تهران را سازماندهی کرده‌ایم.

در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور جدید انجام شود، بنابراین ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، ستاد‌های استانی نیز تشکیل شده و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزد‌های ریاست جمهوری آغاز می‌شود و پس از طی مراحل قانونی روز جمعه هشتم تیر امسال انتخابات برگزار می‌شود و چهاردهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را مردم برمی گزینند.