27/07/2024

مقامات اسرائیلی با استناد به اینکه ارائه تصویر به شبکه خبری الجزیره در تضاد با قانون جدید رسانه در این کشور است، یک دوربین و تجهیزات پخش تلویزیونی متعلق به خبرگزاری آسوشیتدپرس را در جنوب اسرائیل توقیف کردند.

منتشر شده در: 21/05/2024 – 18:46

در پی اقدام دولت اسرائیل در توقیف تجهیزات و قطع تصاویر پخش زنده خبرگزاری آسوشیتدپرس از غزه، این خبرگزاری، امروز سه شنبه ۲۱ مه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کانال ماهواره‌ای قطری الجزیره، “یکی از هزاران مشتری” است که پخش زنده تصاویر غزه را “از این خبرگزاری ​​و همچنین سایر سازمانهای خبری” دریافت می‌کند.

لورن ایستون، معاون ارتباطات شرکتی آسوشیتدپرس، این اقدام دولت اسرائیل را به شدت محکوم کرد. وی از مقامات اسرائیلی خواست تا تجهیزات آسوشیتدپرس را برگرداننده و به این خبرگزاری اجازه دهند تا فوراً پخش زنده ویدیویی خود را از سر گیرد.

به گفته معاون ارتباطات شرکتی آسوشیتدپرس، تعطیلی پخش تصاویر زنده این خبرگزاری به دلیل محتوای آن نبوده و در پی “استفاده نادرست دولت اسرائیل از قانون جدید رسانه در این کشور” صورت گرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حدود دو هفته پیش اعلام کرد که دولتش به اتفاق آرا به تعطیلی دفاتر محلی شبکه تلویزیونی الجزیره رای داده است.