17/05/2024

اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

به گزارش حال وش/هویت دومین شهروند بلوچ که در حمله پهپادی جمهوری اسلامی در شامگاه روز ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به یک دستگاه خودرو پژو پارس در منطقه محمدآباد بخش کورین زاهدان کشته شده بود احراز شد.

هویت این شهروند: «الیاس قنبرزهی» (معروف به گرگین) اهل روستای شورک از توابع شهرستان زاهدان، و خواهرزاده مولوی عبدالجلیل قنبرزهی بنیانگذار گروه مسلح فرقان توسط حال وش احراز شده است.

و هویت دیگر شهروند کشته شده که پیشتر احراز شده بود: «فرامرز شه بخش» ۲۳ ساله فرزند عبدالحکیم اهل و ساکن روستای گلچاه زاهدان عنوان شده بود.

منابع حال وش در خصوص این حمله پهپادی جمهوری اسلامی گفته بودند:«شامگاه امروز (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) یک خودروی پژو پارس در حال حرکت در دوراهی محمدآباد بخش کورین زاهدان بوسیله پهپاد مورد حمله قرار گرفته و منفجر شده که دو سرنشین خودرو در دم بر اثر شدت انفجار و ترکش های آن جان خود را از دست داده اند.»

رسانه‌های حکومتی هم از کشته شدن دو فرد در این حمله بعنوان «تروریست» خبر دادند و بدون اعلام جزئیات بیشتر آن را از طرف «نیروهای امنیتی»اعلام کرده‌اند.

در همین رابطه گروه مسلح بلوچ انصارالفرقان در بیانیه ای در کانال تلگرام منتسب به این گروه ضمن تایید کشته شدن دو عضو خود در این حمله پهپادی نوشت:«شام‌گاه روز گذشته (جمعه۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)، بر اثر حملهٔ بزدلانه و پهپاد‌ی رژیم بر یک خودرو، دو نفر از مجاهدان دلیر سازمان به درجهٔ رفیع شهادت نائل گشتند.»

این گروه همچنین در بیانیه خود تاکید کرده است:«گرچه هزاران نفر از مارا در خون غرق کرده و جسم مان را در آتش بسوزانید، اما هرگز، هرگز و هرگز  نمی‌توانید در خاک مان ایران آرامش داشته باشید.»