نتانیاهو: نبرد شدید در غزه رو به پایان است، بخشی از نیروها به مرز با لبنان خواهند رفت

بنیامین نتانیاهو

منبع تصویر،CHANNEL 14

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفت که مرحله درگیری شدید بین ارتش اسرائیل و حماس در غزه تقریبا «به پایان رسیده است». او اما تاکید کرد جنگ تا زمانی که حماس قدرتی نداشته باشد ادامه خواهد یافت. ساکنان رفح در جنوب این باریکه اما از درگیری‌های بیشتر خبر داده‌اند.

بنیامین نتانیاهو در اولین مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی از زمان آغاز جنگ در غزه گفت: «مرحله شدید نبرد در شرف پایان است. این بدان معنا نیست که جنگ در شرف پایان است، اما مرحله شدید جنگ در رفح به پایان می‌رسد.»

بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه ۱۴ اسرائیل گفت پس از پایان این مرحله، شماری از نیروهای اسرائیل در مرزهای شمال مستقر خواهند شد. او گفت این اقدام با هدف برقراری امنیت و بازگرداندن کسانی انجام می‌شود که خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند. بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی اخیرا نسبت به تشدید تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان و تبدیل آن به یک جنگ تمام‌عیار ابراز نگرانی کرده‌اند.

بنیامین نتانیاهو همچنین تاکید کرد که هیچ توافق «ناقصی» را نمی‌پذیرد و گفت: «هدف بازپس‌گیری گروگان‌ها و ریشه‌کن کردن حکومت حماس در غزه است.»

او در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دولتش پس از جنگ غزه گفت که اسرائیل در کوتاه مدت به صورت «نظامی» در کنترل غزه نقش بازی خواهد کرد.