به شرح زیر است:

«همانطور که مشخص است روند جنگ جهانی سوم در خاورمیانه تجربه می‌شود. در این مرحله مردم کورد یک روند تاریخی را طی می‌کنند. مردم مقاومتگر ما در چهار بخش کوردستان و خارج از میهن مبارزه بی‌نظیری انجام می‌دهند. در این زمان مردم ما بیش از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک شده‌اند.

پیروزی مردم کورد، اشغالگران کوردستان و خائنین را با شکست مواجه می‌کند و این پیروزی مورد قبول و پذیرش اشغالگران نیست.

پارادایم رهبر آپو هرچقدر بزرگ‌تر و جهانی‌تر می‌شود، راه حلی برای مشکلات جهان و بشریت می‌آفریند. قدرت فکر رهبر آپو نیروهای توطئه‌گران، اشغالگران و خیانتکاران به کوردها را به وحشت می‌اندازد. برای اینکه اندیشه‌ها و فلسفه رهبر آپو گسترش نیابد و راه حلی برای بشریت نشود، این نیروهای تاریک انواع انزوای شدید را بر رهبر آپو تحمیل می‌کنند.

در ۲۵ سال گذشته نظام تشدید شکنجه علیه رهبر آپو اجرا شده است. به خصوص در ۳ سال گذشته هیچ اطلاعی از رهبر آپو دریافت نمی‌شود، انزوای مطلق در حال اجراست. رهبر آپو با این انزوای شدید مبارزه می‌کند و مقاومت بی‌نظیری انجام می‌دهد. خلق کورد و گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان نیز دنبال کننده‌ی مقاومت رهبر آپو هستند و آنها نیز مقاومت می‌کنند.

امروز اشغالگری ترکیه از مناقشات خاورمیانه به عنوان فرصت استفاده می‌کند و می‌خواهد نقشه نئو عثمانی و هدف میثاق ملی خود را محقق کند. بخصوص در ۱۰ سال اخیر به بهانه پ‌ک‌ک در همه جا برای نابودی مردم کورد قتل عام انجام داده است.

در سال ۲۰۲۴ با کمک خیانت خانواده بارزانی به منطقه متینا حمله کردند. اخیراً در سوم جولای، آنها به مرحله جدیدی از حملات خود به مناطق متینا، سرگله، آمدیه، دیرَلوک و شلادزه رسیده‌اند.

در ۲ سال گذشته و به ویژه در سال جاری با حملات به منطقه متینا، پرواز هواپیماهای شناسایی بدون توقف در مناطق ما، مناطق نیروهای روژهلات صورت گرفته است. به طور کلی، بدون توقف گشت‌زنی هواپیمای شناسایی اشغالگر ترکیه در منطقه ما پنجوین وجود دارد. در همان زمان، هواپیمای شناسایی ۵ بار حمله سبب حمله شد؛ ۱ بار منطقه آسوس هدف موشک‌های رژیم اشغالگر ترکیه و مجددا منطقه ما ۳ بار هدف حملات هواپیماهای جنگی قرار گرفته است.

مردم میهن‌دوست ما همیشه شاهد این بمباران‌ها بوده‌اند و در نتیجه بسیاری از باغ‌ها و مزارع مردم سوخته‌اند. خسارات مادی زیادی به آنها وارد شده است. باز هم با این حملات طبیعت کوردستان قربانی می‌شود و خسارات زیادی را متحمل می‌شود.

اخیراً تحرکات پهپاد شناسایی بدون توقف بر فراز منطقه پنجوین ادامه دارد. در ۱۴ جولای، هواپیماهای جنگی ۳ بار در ساعت ۱۸‌:۰۰ و ۱۸:۳۰ منطقه را بمباران کردند. یکی از یگان‌های ما در حین انجام وظیفه انقلابی هدف این بمباران‌ها قرار گرفت و در نتیجه ۳ نفر از رفقایمان به شهادت رسیدند.

ابتدا به خانواده شهدای قهرمانمان و همه مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم. ما در اینجا یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که برای رسیدن به پیروزی در خط همرزمانمان تا آخرین قطره خون خود در راه این شهدا پیش خواهیم رفت.

مشخصات شهدا به شرح زیر است:

نام و نام خانوادگی: هدایت رسولی

نام سازمانی: جنگاور میکاییل

محل و تاریخ پیوستن: ۲۰۲۰ – مریوان

محل و تاریخ شهادت: ۱۴/۷/۲۰۲۴  – پنجوین

**

نام و نام خانوادگی: عمر فرات

نام سازمانی: آندوک تولهلدان

محل و تاریخ پیوستن: ۲۰۲۰-فرانسه

محل و تاریخ شهادت: ۱۴/۷/۲۰۲۴ – پنجوین

**

نام و نام خانوادگی: عرفان زندی

نام سازمانی: رامان رِناس

محل و تاریخ پیوستن: ۲۰۲۲/بانه

محل و تاریخ شهادت: ۱۴/۷/۲۰۲۴ – پنجوین.‌‌»