Select Page

سازمان تروریستی سنت‌کام در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ایران به «نقض آتش‌بس» اعلام کرد که به اهدافی در تنگه هرمز حمله کرده است.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس- سازمان تروریستی سنتکام اعلام کرد که امروز مواضع ذخیره‌سازی موشک و پهپاد و همچنین تاسیسات راداری ساحلی ایران را هدف حملات خود قرار داده است. طبق ادعای این سازمان، این اقدام در تلافی حمله پهپادی روز ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری «اور لاولی» (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور انجام شد؛ کشتی‌ای که در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان بود.سنتکام مدعی شده این حمله نقض آشکار توافق آتش‌بس و تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی بین‌المللی بوده است. ساعاتی قبل‌تر از آن تلویزیون جمهوری اسلامی ایران گزارش داده بود عصر امروز صدای انفجاری در اسکله دریایی طاهریه در شهرستان سیریک در جنوب کشور شنیده شده است. صدای این انفجار بعد از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در تروث‌سوشال مدعی شده که ایران اقدام به شلیک چهار فروند پهپاد به سمت کشتی‌های در حال عبور از تنگه هرمز کرده است. او نوشت: «جمهوری اسلامی ایران دست‌کم چهار «پهپاد تهاجمی یکجانبه» به سمت کشتی‌های در حال عبور از تنگه هرمز کرد. یکی از پهپادها برخورد محکمی با عرشه بالایی یک کشتی باری بسیار گران‌قیمت داشت.»او در ادامه ادعا کرده است: «خسارت وارد شد اما کشتی توانست به مسیرش ادامه دهد. ما سه پهپاد دیگری را ساقط کردیم. واضح است که این نقض احمقانه توافق آتش‌بس است.»ادعای دونالد ترامپ در حالی مطرح شده که ایالات متحده متهم است بند اول تفاهمنامه را نقض کرده است. در آن بند ایالات متحده موظف به حفظ آتش‌بس در همه جبهه‌ها از جمله در لبنان شده و این در حالی است که حملات همه‌جانبه اسرائیل در جنوب لبنان کماکان ادامه دارد.