موسسه امور بین الملل استرالیا نوشت برای رسیدن به استقلال سیاسی، استرالیا باید از تسلیم بودن صرف در برابر آمریکا دست بردارد؛ ما دیگر نمی‌توانیم کورکورانه به آمریکا تکیه کنیم.

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما موسسه استرالیا در پایگاه اینترنتی خود نوشت موسسه استرالیا، کناره گیری جو بایدن از مبارزات انتخاباتی را نشان دهنده آشفتگی سیاسی آمریکا توصیف و تاکید کرد استرالیا باید استقلال سیاسی خود را از چنین نظام آشفته‌ای حفظ کند.

تداوم آشفتگی سیاسی در آمریکا پس از کناره گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، فرصتی برای استرالیا ایجاد کرده است تا به منظور تعامل با آمریکای تحت رهبری ترامپ که سختگیرتر و مطالبه گرترو البته غیر قابل پیش بینی‌تر خواهد بود، رویکردی قاطع‌تر و سازنده‌تر اتخاذ کند.

موسسه استرالیا، کناره گیری جو بایدن از مبارزات انتخاباتی را نشان دهنده آشفتگی سیاسی آمریکا توصیف و تاکید کرد استرالیا باید استقلال سیاسی خود را از چنین نظام آشفته‌ای حفظ کند.

برای رسیدن به چنین هدفی، استرالیا باید از تسلیم بودن مسالمت آمیز در برابر آمریکا دست بردارد و در مقابل درصدد دفاع جدی از منافع ملی خود برآید.

استرالیا در روابطش با آمریکا از قدرت و پویایی برخوردار است. با وجود آنکه احتمال ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای دومین دوره بسیار زیاد است، استرالیا نیز سهم قابل توجهی در احیای دموکراسی آمریکا و رهبری جهانی دارد.

دکتر، اما شورتیس، محقق ارشد برنامه امور بین‌الملل و امنیت موسسه استرالیا، معتقد است، بایدن چاره‌ای جز کناره گیری نداشت. 

شورتیس با بیان اینکه بایدن از کامالا هریس، معاون خود، حمایت کرده است، وی را تنها گزینه منطقی پیش روی بایدن خواند و گفت هریس معاون باتجربه‌ای است که با عرصه ملی آشنایی کامل دارد.

وی افزود، تا نوامبر راه درازی در پیش است، اما نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ترامپ در حال حاضر پیشتاز این رقابت است.

این محقق استرالیایی تصریح کرد اقدامات استرالیا در صحنه جهانی حائز اهمیت است و ما دیگر نمی‌توانیم کورکورانه به آمریکا تکیه کنیم تا از ما دفاع کند. 

اما شورتیس تصریح کرد، اکنون به جای آنکه فکر کنیم استرالیا چگونه می‌تواند در دوره ریاست جمهوری ترامپ خود را با آمریکا سازگار کند، می‌توانیم تمرکز خود را بر روی دفاع از آنچه برای ما اهمیت دارد، متمرکز کنیم و برای ارتقای منافع و ارزش‌های خود تلاش کنیم.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیریم چگونه با آمریکا همکاری کنیم، نه اینکه فقط برای آن کار کنیم.